کود سفید

کود سفیددر این مطلب قصد داریم شما را با طریقه استفاده از کود سفید آشنا کنیم. کود سفید یکی از کودهای شیمیایی است که اکثر باغداران می توانند از آنها استفاده کنند. کود سفید مزیت های بسیار زیادی برای درختان دارد که اگر از آن با روش صحیح و اصولی استفاده کنید، میتوانید نتایج بسیار خوب و مثبتی را مشاهده کنید. کود سفید شامل نیتروژن و ازت زیادی است که به رشد درختان به شکل بسیار عالی کمک میکند و باعث افزایش رشد درختان می‌شود.بکار بردن کود سفید به تخصص و مهارت بسیار زیادی نیاز ندارد، اما باید این کار را با دقت بسیار بالایی انجام داد. بنابراین کار کود دهی را با دقت و توجه بسیار بالایی انجام دهید تا آسیبی به خاک و درختان وارد نشود. دقت داشته باشید که بکار بردن  کود سفید در زمان های نامناسب می‌تواند باعث آبشویی بشود و تاثیر کود را نیز از بین ببرد. پس اگر اطلاعات و آگاهی کافی درباره روش کود دهی را ندارید، بهتر است که از کمک افراد باتجربه بهره بگیرید.

روش استفاده از کود سفید

روش استفاده از این کود بسیار آسان و راحت است. به اینصورت که میتوانید به راحتی کود سفید را در آب مخلوط کنید و به درخت موردنظر برسانید. پس از اینکه کود سفید را تهیه کردید، باید کود سفید را با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید، تا یک مخلوط کود سفید و آب رقیق و یک دستی حاصل شود.
حال شما میتوانید مخلوط بدست آمده را به صورت مستقیم پای درخت بریزید تا جذب ریشه شود و به مرور زمان املاح مورد نیاز را به بخش های مختلف درخت برساند.
روش دیگری نیز وجود دارد که میتوان از کود سفید برای درختان استفاده کرد که به صورت محلول پاشی انجام می‌شود. در این روش باید محلول به درست آمده کود سفید و آب را در یک آب‌پاش مناسب ریخته و با احتیاط محلول را به تمام قسمت های درخت اسپری کنید تا کود سفید جذب برگ ها شود و به بهترین شکل ممکن اثر خود را بر روی درخت به جای بگذارد و باعث رشد آن شود.

بهترین زمان استفاده از کود سفید

کود سفیدهمانطور که گفته شد کود دهی به درختان با استفاده از کود سفید باید در زمان های مشخص و معین انجام شود تا نتیجه فوق‌العاده و بهتری داشته باشد. به همین دلیل خوب است که بدانید، بهترین زمان برای استفاده از کود سفید چه موقع است.
بهترین زمان برای استفاده از کود سفید وقتی است که درخت در مراحل رشد قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید هنگامی که درخت در مراحل رشد قرار دارد با استفاده از کود سفید درختان خود را به خوبی تغذیه کنید و تمام کمبود های آن را جبران و برطرف کنید. استفاده از کود سفید در زمان رشد درخت باعث می‌شود که سرسبزی و باروری آن بیشتر شود.
پس سعی کنید تا جای ممکن کود دهی را در زمان رشد درخت یا زمان خواب درختان انجام دهید چون درختان در این زمان ها نیاز بیشتری به املاح و مواد معدنی دارند. توجه داشته باشید که استفاده از کود سفید در زمان های نامناسب باعث زرد شدن برگ ها و توقف رشد درخت می‌شود. بنابراین شما می‌توانید  در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار که درخت در مراحل رشد قرار دارد کار کود دهی را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید نتیجه بهتری به دست آورید، بهتر است کار کود دهی را به صورت برنامه ریزی شده انجام دهید و کود دهی را فقط در یک زمان کوتاه و نامناسب انجام ندهید.
اگر هنگامی متوجه شدید که درخت‌تان مورد حمله حشرات و آفت ها قرار گرفته است، میتوانید با کمک کود سفید درخت را تغذیه کنید. توجه داشته باشید در این زمان ها کود دهی را تا زمانی ادامه دهید که حشرات و آفت ها به طور کامل از بین بروند.

مزایای کود سفید برای درختان
کود سفید

  • کود سفید مزایای بسیار زیادی برای درختان دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
  • کود سفید میتواند کمبود های موجود در خاک را برطرف کند و در نتیجه ساختار خاک را به بهترین شکل اصلاح کند.
  • با استفاده از کود سفید میتوانید از تمام آفت های احتمالی پیشگیری کنید و بیماری ها و حشرات را از بین ببرید‌ و از آسیب های احتمالی وارده بر درخت جلوگیری کنید.
  • کود سفید میتواند تا حدود زیادی باعث افزایش حجم ریشه درخت شود و مقاومت ریشه را نیز دو برابر کند.
  • اگر خاک زمین باغ‌تان خاک شوری است، میتوانید با استفاده از کود سفید به راحتی شوری خاک را برطرف کنید.
  • باغدارانی که به صورت مرتب و برنامه ریزی شده از کود سفید استفاده میکنند، با این کار می‌توانند باعث افزایش ساختار دفاعی درخت شوند و در نتیجه مقاومت درخت در برابر سرما، یخ زدگی و کم آبی را بیشتر کنند.
  • کود سفید اگر با برنامه ریزی و زمان های مناسب استفاده شود باعث میشود برگ های درخت سرسبز تر شوند و همچنین شادابی درخت را نیز بیشتر می‌کند.
  • باغداران می توانند با استفاده از کود سفید میزان محصول دهی را چند برابر و محصولات سالم تری تولید کنند.
  • کود سفید از ریزش برگ درختان جلوگیری میکند و موجب سالم ماندن برگ ها می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *