زمان مصرف اسید هیومیک

زمان مصرف اسید هیومیک

اسید هیومیک چیست؟

زمان مصرف اسید هیومیک ، در این مطلب قصد داریم شما را با زمان مصرف اسید هیومیک و ویژگی های این محصول آشنا کنیم.
زمان مصرف اسید هیومیکاسید هیومیک ها در واقع همان بقایای تجزیه شده ی موارد ارگانیک (آلی) که مولکول هایی با زنجیر طویل، سنگین و به رنگ قهوه ای می باشند، هستند. البته باید توجه داشته باشید که آنها تنها یک نوع اسید نمی باشند و اسید هیومیک یک اسم کلی می باشد که به ترکیب پیچیده ای از اسید های مختلفی که در محلول آلکالین قابل حل شدن می باشند، گفته می شود. اسید نام برده شده بصورت طبیعی در چرخه حیاتی در خاک، اقیانوس ها، رود ها و … موجود است. امروزه نیز با وجود ماده ای ارگانیک به اسم اسید هیومیک امیدی تازه برای کشاورزان و همچنین خریداران محصولات زراعی حاصل شده است تا بتوانند  محصولات خود را به صورت کمی و کیفی ارتقاء دهند و باعث خلاصی از سبزیجات و میوه هایی که کیفیت و طعم خوبی ندارند، شوند.

دلیل نیاز خاک ایران به اسید هیومیک

اسید هیومیک می تواند حتی تا میلیون ها سال در طبیعت بماند. البته این ترکیب به صورت طبیعی در همه ی خاک های کشاورزی وجود دارد و به تامین بخش زیادی از مواد ارگانیک خاک می پردازد. مقدار استاندارد اسید هیومیک در خاک های کشاورزی چیزی بین ۴ تا ۶ درصد است که البته در اروپا این میزان بین ۲ تا ۴ درصد می باشد. اما در کشور ما بجز قسمت های سواحل شمالی، میزان ماده ی آلی موجود در خاک حتی پایین تر از یک درصد است و حتی در بیشتر مناطق به زیر ۰.۱ درصد نیز می رسد. پس تنها شیوه ای که برای تامین مواد آلی خاک باقی می ماند، استفاده از اسید هیومیک می باشد که توصیه ی ما برای شما استفاده از برند اسید هیومیک شوک می باشد. زمان مصرف اسید هیومیک

زمان مصرف اسید هیومیک

زمان مصرف اسید هیومیک ، با توجه به این که محصولات مختلف دارای ویژگی های ساختاری، عملکردی، زمان میوه دادن، ریزش برگ و موارد دیگر  متفاوتی هستند، قاعدتا باید زمان مصرف آنها نیز با هم تفاوت خواهد داشت. زمان پیشنهادی مصرف  اسید هیومیک از طرف ما، برای بازه ای از زمان است که از ابتدای پنجه زنی شروع می شود و تا قبل از برداشت محصول باید این فرآیند ادامه دار باشد. فرآیند کوددهی اکثر کشاورزان به گونه ای است که فقط در ابتدای فصل کشت یا در اواخر فصل زمستان به کوددهی  با اسید هیومیک و کودهای دیگر اقدام می کنند و به بازه های زمانی دیگر بی تفاوت هستند.این در حالی است که بیشتر مناطق کشور ما از کمبود مواد مغذی رنج می برند و الزام دارد که برای بهتر شدن رشد و تولید کردن محصولات فراوان و فوق العاده این مناطق کاملا از مواد مغذی غنی گردند. بهترین کار این است که اسید هیومیک در اختیار آنها قرار دهید.

بهترین زمان مصرف اسید هیومیک

از همان ابتدای فصل کشاورزی و باغداری تا زمانی که موقع برداشت محصول است، مصرف ۲ تا ۳ نوبت اسید هیومیک به شما توصیه می گردد. که مرحله اولین مهمترین مرحله است و باعث می شود درختان با قدرت تمام شروع به رشد کنند.

تاثیر مصرف اسید هیومیک در محصولات مختلف زراعی

زمان مصرف اسید هیومیکاستفاده از این اسید یکی از بهترین و ارزشمندترین کارهایی است که هر کشاورز و یا باغداری باید برای محصولات خود انجام دهد چرا که اصلاح کردن خاک، تقویت نمودن ریشه، جذب مواد مغذی بیشتر،  رشد و نمو گیاه و همچنین تولید کردن محصولاتی با دوام و خوشمزه، از جمله کارهایی است که اسید هیومیک انجام می دهد. همان طور که می دانید خاک ها با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی، کشت  و..  به مراقبت کردن احتیاج داشته و گیاهان علاوه بر اینکه در تمام طول زمانی از ابتدای جوانه زنی تا  رشد و… به بهترین کود احتیاج دارند بلکه لازم است در زمستان نیز به تامین کردن مواد مغذی مورد نیاز آنها توجه زیادی شود تا برای آنها ذخیره ای غنی فراهم گردد. زمان مصرف اسید هیومیک

زمان مصرف اسید هیومیک برای باغات

-مرحله ی اول مصرف  اسید هیومیک در باغات، ابتدای شروع فصل و قبل از اینکه درخت با آب استارت بیدار شود، است چرا که وقتی درخت از خواب بیدار می گردد انرژی زیادی ندارد و فرآیند بازیابی کردن توان و شروع به فعالیت کمی زمان بر می باشد. در این بازه ی زمانی درخت به شدت حساس است و نیاز به تقویت شدن دارد تا استرس آن کاهش پیدا کند. هنگامی که درختان بیدار می شوند هنگام بیدار شدن درخت به خصوص اینکه ریشه دارای تحرک زیادی نیست و در این زمان درخت نمی تواند به خوبی عناصر و مواد مغذی را جذب کند و نیاز می باشد که این عناصر را خود در اختیار و دسترس آن بگذارید تا باعث افزایش ریشه زایی شود. دومین مرحله زمانی است که میوه تشکیل می شود. در این مرحله درخت انرژی زیادی را صرف خواهد کرد و نیاز دارد که جذب عناصر و مواد مغذی به بهترین نحو ممکن انجام گردد. یکی از بهترین عناصری که برای این کار کمک رسان می باشد، اسید هیومیک است.

زمان مصرف اسید هیومیک برای محصولات گلخانه ها و زراعت ها

این اسید که در زمینه ی کاربردی بودن دارای دامنه ی وسیعی است، همه ی محصولاتی که در مزارع کاشته می شوند اعم از یونجه، زعفران، غلات، صیفی جات، سبزیجات و غیره، قابلیت این را دارند که از خواص تمام نشدنی آن استفاده کنند. بهترین زمان مصرف برای اینکه محصولاتی که در گلخانه ها موجود و در مزارع کاشته شده اند در فرآیند رشدی به حساب می رود. باغداران و کشاورزان هم می توانند از این اسید به تنهایی و هم به صورت همزمان با کود های دیگر بدون اینکه با هم تداخل داشته باشند، استفاده نمایند. اسید هیومیک علاوه بر اینکه برای گیاه پر از فایده و سود است، برای خاک نیز بسیار ارزشمند می باشد و مواد مغذی که از دست داده را نیز به آن باز می گرداند.

زمان مصرف اسید هیومیک برای درختان میوه

درختان میوه از جمله سیب، پسته، انار، گردو، پرتقال و …دارای نیاز خیلی ویژه و زیادی به اسید نام برده شده می باشند. البته لازم به ذکر است که زمان مصرف برای محصولات باغی اندک تفاوتی دارد و شامل دو مرحله است. که این مراحل قبل از گل دهی و هنگام تشکیل شدن میوه می باشند.

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *