IMG 0068

کشاورزی ایران برای رسیدن به اهدافی همچون امنیت غذایی، سلامت و رفاه مردم اهمیت زیادی دارد. بخش کشاورزی با توجه به چهارفصل بودن کشور و زمین های مناسب زراعی قابلیت گسترش زیادی داشته و با دانش کامل و افراد متخصص امکان این امر فراهم می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره مهندس کاظم شهرکی نسب صحبت کنیم.

اهمیت دانش فردی در توسعه کشاورزی کشور

در این بین افراد متخصص و تحصیلکرده نقش زیادی دارند و با اطلاعات به روز شده و دانش مدرن می‌توانند کشاورزی در ایران را با جدیدترین روش ها توسعه دهند. تجربه این افراد در بخش های مختلف مرتبط با کشاورزی و سازمان های مربوطه کمک بزرگی در ارتقا و بهبود زراعت کشور است. مهندس کاظم شهرکی نسب یکی از افراد موفق در این زمینه هستند.

مهندس کاظم شهرکی نسب

مهندس شهرکی نسب با داشتن مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی یکی از پیشگامان ترویج و پایه گذاری کشاورزی مدرن در کشور هستند. دانش و تجربه ایشان درباره تغذیه گیاهان و تنظیم برنامه های غذایی مناسب و مفید برای گیاهان مختلف باعث شده تا مهندس شهرکی نسب از بزرگترین فعالان حوزه صادرات و واردات کودهای شیمیایی در سطح خاورمیانه باشند. سابقه حضور ایشان در بخش به ۱۵ سال می‌رسد.

در این مدت مهندس شهرکی نسب به سمت های مختلفی در بخش های تولید کودهای شیمیایی منسوب شده اند:

  • مدیر عاملی و مالکیت کارخانجات شوک و جنریت که از بهترین تولید کننده های کود شیمیایی در کشور هستند؛ در کشورهای افغانستان و پاکستان بر عهده ایشان می‌باشد.
  • همچنین نمایندگی رسمی برند شوک آمریکا در مسقط پایتخت کشور عمان به مهندس شهرکی نسب اعطا شده است.
  • مدیر عامل کارخانه پلیت مرغی از برند اگرومور در شهر ساری هم مهندس شهرکی نسب هستند.
  • اقدامات مهندس در راه اندازی بخش های تولیدی کودهای شیمیایی باعث شده تا صادرات این محصولات هم افزایش قابل توجهی پیدا کند و برند های ایرانی به جایگاه خوبی دست پیدا کنند.
  • از طرفی افزایش کارخانجات تولید کود باعث اشتغالزایی افراد زیادی شده و این موضوع باعث شد تا در چند سال متوالی مهندس شهرکی نسب به عنوان کارآفرین موفق و برجسته شناخته شوند.
  • از برجسته ترین واردکننده ها و توزیع کنندگان نهاده های کشاورزی در کشور مهندس شهرکی نسب هستند که باعث شده تا کمبودهای کشور در این زمینه کاملا مرتفع شده و گامی به سوی توسعه کشاورزی برداشته شود.
  • از موفقیت های علمی مهندس کاظم شهرکی نسب می‌توان به پایان نامه مقطع فوق لیسانس ایشان اشاره کرد که در زمینه بررسی گیاه گل آفتاب گردان بوده و در چندین نشریه معتبر کشاورزی در آمریکا و انگلستان به چاپ رسیده است.
  • همچنین چند مقاله ISC  و ISI بین المللی درباره تغذیه گیاهان به نگارش درآورده اند که در سطح بین الملل بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

دستیابی به کشاورزی ارگانیک

توسعه کشاورزی ارگانیک همیشه هدف و دغدغه مسئولان این بخش در کشورهای مختلف بوده است. این نوع کشاورزی آسیب به محیط زیست را به حداقل میزان ممکن می‌رساند و در حفظ زیستگاه های گیاهی و جانوری بسیار موثر است.

از اهداف اصلی و مهم مهندس شهرکی نسب توسعه و گسترش کشاورزی بدون استفاده از سموم شیمیایی است. این کار با کنترل بیولوژیکی محصولات کشاورزی امکان پذیر است.

استفاده از سموم در کشاورزی جزئی جدایی ناپذیر است اما با اقداماتی می‌توان به کارگیری آن ها را کاهش داد. این موضوع به تحقیقات گسترده و اطلاعات جامع نیاز دارد.

مهندس شهرکی نسب از مخالفان سرسخت استفاده از سموم شیمیایی و‌ سرطان زا در کشاورزی ست که به دنبال ابداع روش های جدیدی برای کنترل و مبارزه با آفت ها و عوامل بیماری زاست و در این راه از مواد ارگانیک و غیر شیمیایی استفاده می‌کند.

این کارعلاوه بر حفظ محیط زیست منجر به تولید محصولات با کیفیت و سالم شده و در سلامت مردم هم نقش مهمی دارد.

مهندس کاظم شهرکی نسب

تقویت و توسعه زمین های کشاورزی

از دیگر موضوعاتی که از دغدغه های مهندس کاظم شهرکی نسب بوده و به دنبال بهبود آن هستند، موضوع افزایش تناژ و باردهی محصولات باغی و زراعی در واحد سطح است. از نکات مهمی که در این هدف مورد توجه است، افزایش بهره برداری از مزارع در عین محافظت و کنترل محیط زیست است.

این امر موجب شده تا بهره وری زمین های زراعی کشور افزایش پیدا کند.

در سال های اخیر زمین های کشاورزی به دلیل کشت های پی در پی و استفاده بیش از حد از سموم و کودهای نامرغوب، مواد آلی خود را از دست داده اند.

تقویت خاک این زمین ها باعث می‌شود تا زمین های کشاورزی حاصلخیزی خود را به دست آورند و بازدهی و راندمان آن ها بیشتر شود.

مهندس شهرکی نسب با برنامه ریزی های بلند مدت قصد در بازسازی و تقویت زمین های کشاورزی و مزارع کشور داشته و با قصد اصلاح خاک در مناطقی که ساختمان خاک مشکل دار است، حیات را به کشاورزی در این مناطق بازمی گرداند‌. به ویژه در مناطقی که خاک شور و مسمومی دارند این موضوع اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

نقش مهندس شهرکی نسب در بهبود بخش کشاورزی کشور

با پیشرفت روزافزون بخش های کشاورزی کشور، رسیدن به هدف خودکفایی در تولید محصولات اساسی زراعی موردنیازمردم، دور از انتظار نخواهد بود و استفاده از دانش و تجربه افراد موفق و تحصیلکرده در این زمینه امر مهمی است.

همچنین توسعه سازمان ها و شرکت های تازه تاسیس در امور کشاورزی در کشور، کمک شایانی به تحقق این اهداف می‌کند.

مهندس کاظم شهرکی نسب از حامیان مهم و اصلی در تاسیس این شرکت ها و موسسات است و هدف جمعی در نهایت حفظ سلامت جامعه با تولید محصولات غذایی ارگانیک می‌باشد.

دانش و تخصص مهندس شهرکی نسب در این راه بسیار کمک کننده خواهد بود همچنین با واردات اقلام و تجهیزات ضروری در این حوزه در پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی بسیار تاثیر گذار هستند.

توسعه فردی و در ادامه آن توسعه جامعه برای رسیدن به اهداف مهم ضروری است و اشخاص و چهره های برتر در این زمینه ها الگوی بسیار خوبی برای سایر افراد جامعه هستند. آینده بخش های مهم و حیاتی هر کشور در دستان افرادی است به دنبال افزایش دانش و اطلاعات خود هستند و در این راه تلاش زیادی می‌کنند. مهندس کاظم شهرکی نسب نمونه بارز این افراد در کشور ما هستند که امیدواریم در آینده شاهد حضور افراد اینچنینی بیشتری در کشور باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *