کود شوک 10X

امروزه اکثر باغداران و کشاورزان برای پرورش بهتر محصولات و گیاهان خود، به‌ دنبال یک کود مفید و مغذی هستند تا با کمک آن بتوانند کیفیت و رشد گیاهان خود را چندین برابر کنند و دچار ضرر نشوند. از این‌ رو اگر شما هم می‌خواهید محصولاتی سالم و پر بارتر داشته باشید، بهتر است از کود شوک ۱۰X بهره بگیرید.

کود ۱۰ ایکس، یک کود آمریکایی بسیار کامل است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن نیازهای گیاه را فراهم نماید. این کود مغذی مزایای بسیار زیادی برای محصولات گلخانه‌ای، محصولات باغی، محصولات زراعی و گیاهان آپارتمانی دارد و اگر آن را به‌ صورت صحیح مصرف کنید، می‌توانید نتایج فوق‌العاده عالی به دست آورید.

مصرف این کود در تمام دوره‌های رشد گیاه مفید است و هیچ گونه ضرری ندارد اما بهتر است حتما یک برنامه‌ریزی مناسب طراحی کنید و طبق آن، گیاهان خود را تغذیه نمایید. در هر صورت اگر می‌خواهید بیشتر با ویژگی‌ها، نحوه مصرف، مزایا، بهترین زمان مصرف و… این کود بی‌نظیر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

عناصر مغذی موجود در کود شوک ۱۰X

این کود مغذی و محبوب از ۵ %نیتروژن، ۲۰ % فسفات، ۲۰% پتاسیم، ۱۰% فولیک اسید، ۱۰% هیومیک اسید، ۱۰% آهن، ۵% آمینو اسید، ۵% کلسیم، ۵% بور و ۱۰% جلبک دریایی تشکیل شده است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام نیازهای خاک و گیاهان را تأمین نماید.

بیشتر بخوانید: افزایش رشد زامیفولیا با استفاده از اسید هیومیک

نحوه استفاده از کود ۱۰X شوک برای گیاهان مختلف

از آن جایی که کود مغذی ۱۰X شوک به‌ صورت مایع تولید می‌شود، می‌توانید کار کوددهی را به روش آبیاری یا محلول پاشی انجام دهید و خیلی سریع نتایج مثبتی را مشاهده کنید. این کود فوق العاده، غلظت بسیار بالایی دارد و در ساختار آن نیز کلر و سدیم به کار نرفته است. بنابر این می‌توان گفت استفاده از کود شوک ۱۰X موجب سوختگی برگ گیاه و ایجاد شوری در خاک نخواهد شد.

برای تغذیه کردن گیاهان به روش محلول پاشی کافی است ابتدا کود ۱۰X را با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید و سپس آن را با استفاده از سم‌پاش یا تانکر به قسمت‌های مختلف گیاه اسپری نمایید.

در روش آبیاری نیز باید اول از هر کاری محلول شوک ۱۰X با آب رقیق کنید و سپس آن را به‌ صورت مستقیم پای گیاه یا در قسمت سایه انداز درخت اضافه کنید تا سریع جذب ریشه شود و از این طریق مواد مغذی را به قسمت‌های مختلف گیاه برساند.

 

 

کود شوک ده ایکس

 

مزایای کود شوک ۱۰X

  • با استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس می‌توانید تمام کمبودهای موجود را فراهم کنید و اجازه ندهید گیاهان‌تان کیفیت خود را از دست بدهند.
  • املاح مغذی که در این کود وجود دارند، کمک می‌کنند قدرت سیستم ایمنی گیاه در برابر شرایط محیطی پرتنش و آسیب‌زا تا حدود زیادی افزایش یابد و ریشه گیاه نیز مقاومت بسیار زیادی در برابر خشکی، کم‌آبی و شوری خاک داشته باشد.
  • با مصرف کود شوک ۱۰X دیگر نیازی به خرید کودهای شیمیایی مضر ندارید و می‌توانید تا حدود زیادی در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.
  • این کود باردهی درختان میوه را چندین برابر می‌کند و کیفیت محصولات زراعی را نیز بسیار افزایش می‌دهد.
  • کود ۱۰X از انحلال‌ پذیری بسیار بالایی برخوردار است و قدرت جذب خیلی زیادی دارد. از این رو با مصرف آن می‌توانید خیلی سریع، گیاهان و درختان خود را بارور کنید.
  • این کود مفید از پوسیده شدن ریشه گیاه جلوگیری می‌کند و حجم ریشه‌ها را نیز چندین برابر می‌کند.
  • کود ۱۰X شوک علاوه‌بر گیاهان، بر روی خاک نیز تأثیرات شگفت‌ انگیزی را به جای می‌گذارد و اگر از آن به‌ صورت اصولی استفاده کنید می‌توانید ساختار خاک را به خوبی اصلاح کنید و خاکی سالم و غنی داشته باشید.
  • برای جلوگیری از ریزش شکوفه‌ و گل‌ها نیز می‌توانید از این کود مغذی استفاده کنید.
  • با مصرف کود شوک ۱۰ ایکس، می‌توانید تمام ناخالصی‌های موجود در خاک را از بین ببرید و همچنین شوری خاک را هم برطرف نمایید.
  • این کود فوق العاده عالی، عمل فتوسنتز را بهبود می‌دهد و سرسبزی و شادابی برگ گیاهان را چندین برابر افزایش می‌دهد.
  • کود شوک ۱۰X برای از بین بردن آفات، حشرات و بیماری‌ها نیز بسیار مؤثر است و با بهره گرفتن آن می‌توانید سلامت گیاهان خود را حفظ نمایید.
  • اگر زمانی متوجه رشد علف‌های هرز در اطراف گیاهان‌تان شدید، بهتر است سریعا از این کود مغذی بهره بگیرید و کار کوددهی را به صورت اصولی انجام دهید. زیرا این کود می‌تواند جلوی رشد علف‌های هرز را بگیرد و اجازه ندهد آن‌ها از انرژی گیاهان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: زمان مصرف هیومیک اسید

بهترین زمان برای مصرف کود شوک ۱۰X

با توجه به این که کود مایع ۱۰X سرشار از املاح و مواد مغذی است، شما می‌توانید در هر زمانی که خواستید از آن استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که کوددهی بیش از حد اصلا مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. بنابر این بهتر است هر زمانی‌ که احساس کردید گیاهان‌تان به تغذیه احتیاج دارند و یا این که شادابی خود را از دست داده‌اند، سریعاً کار کوددهی را با استفاده از کود ۱۰X انجام دهید.

همچنین بهتر است بدانید بهترین زمان برای مصرف این کود، هنگام رشد گیاه است زیرا گیاهان در این دوره بیشتر از هر زمان دیگری به مواد معدنی و مغذی احتیاج دارند و اگر مواد مورد نیاز را به‌ خوبی دریافت نکند، دچار کمبود تغذیه می‌شوند و ممکن است رشدشان هم متوقف شود.

دقت داشته باشید، مصرف کود ۱۰X شوک در فصل پاییز هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در واقع با تغذیه کردن گیاهان در این زمان می‌توانید از یخ‌زدگی محصولات و جوانه‌ها در فصل زمستان خودداری کنید و مقاومت ریشه را نیز چندین برابر افزایش دهید.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، کود شوک ۱۰X یک کود کامل و بسیار مفید است که می‌تواند سلامت انواع گیاهان را تضمین نماید و کمک کند محصولاتی مرغوب‌تر داشته باشید. در واقع این کود جزو پر مصرف ترین کودهایی است که در آن مواد ریز مغذی و آلی ضروری به صورت فراوان وجود دارد و حتی با کمترین میزان مصرف،  می‌توانید نتایج فوق العاده عالی به دست آورید. بنابر این بهتر است برای یک‌بار هم که شده، از آن بهره بگیرید و گیاهان خود را به بهترین شکل ممکن تغذیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *