کود سه بیست برای پسته

کود سه بیست برای پسته از مغذی ترین و بهترین کودها است. از این کود می توانید برای غنی کردن درختان پسته بهره بگیرید. در نظر داشته باشید که این کود مزیت‌های بسیار زیادی دارد. با استفاده از این کود می توانید مواد مورد نیاز درختان پسته مانند منگنز، آهن، فسفات، ازت، روی، آهن را برای پسته فراهم کنید. کود سه بیست برای پسته را لازم است تا به طوذ اصولی و درست استفاده نمایید. این کود هیچ ضرری برای درختان ندارد و می تواند درختان پسته شما را با نتایج شگفت انگیز مواجه نماید. این کود مقوی سبب می شود تا درختان پسته با میزان گل دهی بالایی مواجه شوند. همچنین این کود سبب می شود تا محصولات پسته بسیار مرغوب و با کیفیت شود. اگر قصد دارید تا باروری در درختان پسته را بالا ببرید لازم است تا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونگی استفاده از کود سه بیست برای درختان پسته

 روش مصرف کود سه بیست برای درختان پسته بسیار ساده است. شما می توانید این کود را از طریق آبیاری یا محلول پاشی استفاده نمایید. این کود به شکل محلول در آب است. لذا نبایستی این کود را به تنهایی استفاده کنید. چون امکان دارد به برگ‌ها و ریشه درختان پسته صدمه برسد و رشد درختان را مختل سازد.

کود سه بیست برای پسته

 برای تغذیه درخت پسته با روش محلول پاشی نیاز است تا کود سه بیست را با آب ترکیب نمایید. سپس با مراقبت فراوان آن را به بخش‌های مختلف گیاه بپاشید تا مواد غذایی از این طریق جذب برگ و شاخه‌ها شود و تاثیرات مفید خود را بر جای گذارد. با کود دادن به درختان پسته با روش محلول پاشی می توانید همه بیماری‌ها و حشرات موذی را نابود کنید. همچنین به آن‌ها اجازه ندهید تا به درختان شما صدمه برسانند.

بیشتر بخوانید: کود کامل ۱۰Xshock برای سبزیجات

کود سه بیست برای پسته را می توانید با روش چال کود استفاده نمایید. در این روش نیاز است تا در پای ریشه درختان، گودال‌هایی بکنید. سپس کود سه بیست را داخل آن بریزید. بعد از قرار دادن کود به درون چاله لازم است تا روی آن را با خاک بپوشانید تا مواد غذایی از بین نروند و بتوانند جذب ریشه شوند. اگر می خواهید کود سه بیست با سرعت بیشتری جذب شود لازم است تا در انتهای کار آبیاری را نیز انجام دهید.

روش دیگر برای آبیاری درخت پسته، روش آبیاری است. در این روش لازم است تا کود مقوی سه بیست را با آب ترکیب نمایید و آن را مستقیما در پای ریشه درخت بریزید تا به خوبی جذب ریشه شود. با استفاده از این روش می توان حجم ریشه را زیاد کرد و استحکام آن را در مقابل سرما بالا برد.

میزان استفاده از کود سه بیست برای درخت پسته

کود سه بیست برای پسته را نباید به صورت خودسر استفاده کرد. چون در این شرایط نتیجه دلخواه حاصل نمی شود و امکان دارد تا تاثیر مطلوبی بر روی گیاه نداشته باشد. لذا لازم است تا سن درخت را در نظر بگیرید و به عواملی مانند مساحت زمین، فصل مورد نظر، درشتی و پراکندگی برگ‌ها دقت کنید. برای هر درخت پسته به ۸۰ تا ۲۰۰ گرم کود سه بیست نیاز دازید. همچنین می توانید ۲ کیلو کود سه بیست را در ۱۰۰۰ لیتر آب حل کنید و مصرف نمایید.

بهترین موقع برای غنی کردن درختان پسته با استفاده از کود سه بیست

 با استفاده از کود سه بیست از هنگام گل دهی تا پس از برداشت میوه‌ها لازم استتا عمل کوددهی را به انجام رسانید. توجه داشته باشید که لازم است تا از کود سه بیست نباید بیشتر از اندازه استفاده کنید. چون امکان دارد که کارکرد مناسبی از خود نشان ندهد و با کم شدن تولیدات محصول روبرو شوید.

برای خرید کود سه بیست شوک کلیک کنید.

کود سه بیست برای پسته

مزیت‌های کود سه بیست برای درختان پسته

  • کود سه بیست برای درختان پسته بسیار لازم است و سبب می شود تا مواد مغذی در زمان مناسب برای درخت فراهم شود.
  • با استفاده از این کود می توانید سریعا به نتایج مثبتی برسید.
  • با استفاده از کود سه بیست می توانید حجم درختان پسته را بالا ببرید و از خشکیده شدن آن‌ها جلوگیری کنید.
  • کود سه بیست سبب می شود تا سبزینگی در درختان زیاد شود و فتوسنتز در درختان بهتر صورت گیرد.
  • چنانچه کود سه بیست را با برنامه ای مدون استفاده نمایید می توانید مقدار باروری آن را زیاد کنید و محصولات بیشتر را برداشت کنید.
  • کود سه بیست سبب می شود تا مقدار رطوبت خاک بیشتر شود. همچنین این کود سبب می شود تا حد زیادی در استفاده از آب صرفه جویی گردد.

کود سه بیست برای پسته

  • کود سه بیست می تواند به سرعت شوری خاک را از بین ببرد و همه ناخالصی‌های خاک را برطرف سازد.
  • با استفاده از کود سه بیست می توانید درختان پسته را از همه آفت‌ها، حشرات موذی و باکتری‌های زیان بار نجات بخشید و رشد علف‌های هرز را از بین ببرید.

نکته‌های مهم برای مصرف کود سه بیست

  • حتی الامکان لازم است تا کود سه بیست را تنها مصرف نمایید و آن را با سم‌های دیگر ترکیب نکنید. اگر می خواهید کودهای دیگر را با کود سه بیست ترکیب کنید لازم است تا از کارشناسان خبره کمک بگیرید.
  • در زمان کوددهی درختان پسته لازم است تا از دستکش و ماسک بهره بگیرید تا سلامت شما به خطر نیفتد.
  • کود دادن به روش محلول پاشی را لازم است تا در روزهای بارانی انجام ندهید. چون در این شرایط امکان دارد مواد مغذی بر روی برگ‌ها و شاخه‌های درختان با آب بارا پاک شود و کود دیگر تاثیر مطلوب خود را نداشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *