کود کامل شوک ده ایکس چیست؟

کود کامل شوک ده ایکس

از قوی‌ترین و موثرترین کودهای کامل حال حاضر دنیا کود ۱۰X شوک است. گیاهان در تمامی دوران زندگی خود به عناصر متفاوتی برای رشد احتیاج دارند. اگر می‌خواهید محصولی با کیفیت و با ماندگاری بالا داشته باشید باید نیازهای غذایی گیاه را برطرف کنید.

این کود تقویتی موثر و با کیفیت بوده و غلظت بالای آن موجب متمایز شدن این کود نسبت به سایر کودها خواهد شد‌‌ کود مایع شوک ۱۰x می‌تواند میزان برداشت محصول را تا چندین برابر افزایش داده، هزینه‌های تولید را کم کرده و کیفیت محصول را نیز بالا برد. این این کود می‌توانید برای تمامی گیاهان زینتی،  درختان، گیاهان گلخانه‌ای و گیاه زراعی استفاده نمایید. کود ۱۰x شوک کامل در بسته‌بندی‌های ۱لیتری، ۵ لیتری و ۲۰ لیتری تهیه کنید.

نکته قابل توجه

افزودن آن به خاک در ابتدای فصل باعث رشد بسیار عالی درختان میوه و محصولات زراعی می شود که حاصل آن داشتن میوه هایی خوش طعم، بسیار با کیفیت و خوش رنگ است.
ویژگی بسیار منحصر به فرد این کود این است که قابلیت اختلاط با انواع کود های دیگر نظیر هیومیک اسید شوک و حتی روغن ولک را نیز دارا می باشد و دیگر کودها در عملکرد این کود تداخلی ایجاد نمی کنند.

قویترین کود مایع چیست؟

همانطور که می‌دانید به دلیل استفاده از کودهای شیمیایی بی‌کیفیت در گذشته و کشاورزی غیر اصولی، اکثر خاک‌های کشاورزی کیفیت لازم و حاصل خیزی خود را از دست دادند‌ در نتیجه برای جبران خسارت باید از کود کامل تقویتی استفاده کنید که دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند دوباره این خاک مرده را احیا کند. از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند تمامی این موارد را به خاک تزریق کند کود ده ایکس شوک مایع است.

کود آمریکایی می‌تواند با ترکیبات عالی خود تمامی موارد بالا را به گیاه تزریق کرده و مقاومت گیاه را در برابر بیماری‌ها و آفات نیز بیشتر کند. این کود ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به تمامی آنها اشاره خواهیم کرد.

معرفی کود شوک آمریکایی

از جمله برندهای معروف کود که توانسته تمامی نیاز محصولات را برآورده کند برند شوک است. این برند وارداتی از کشور آمریکا بوده که تمامی ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌های مورد نیاز گیاه را برطرف خواهد کرد. شما به وسیله این کود می‌توانید محصولات با کیفیت، بازار پسند و متنوعی را وارد بازار نمایید. این برند سهم زیادی در بازار کشور آمریکا و بازار ایران را به خود اختصاص داده و از آنجا که نتیجه مصرف این کود عالی است طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است.

کود کامل ۱۰ ایکس چه مزیت هایی دارد؟

ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می‌دهد.

تمامی عناصر مورد نیاز برای اصلاح خاک‌های قلیایی و شور را در خود دارد.

حاصل خیزی خاک را به دلیل داشتن مواد آلی در خود افزایش می‌دهد.

جذب عناصر توسط ریشه را تا چندین برابر بالا می‌برد.

باعث تقویت محصولات کشاورزی خواهد شد.

میزان جوانه زنی و سبز شدن برگ را بالا می‌برد.

گیاه را نسبت به تنش‌هایی مانند سرما و گرما محافظت می‌کند.

در افزایش فتوسنتز و غلظت شیره گیاهی نقش مهمی دارد و میزان ضخامت دیواره سلولی گیاه را افزایش می‌دهد.

سبب آزاد شدن عناصر تثبیت شده خاک می‌شود.

به دلیل داشتن تعادل در عناصر موجود در این کود باعث افزایش کیفیت میوه و دانه می‌شود.

میزان رنگ و طعم میوه را افزایش می‌دهد.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود نسبت به بسیاری از محصولات قیمت مناسب تری دارد.

ویژگی‌های مصرف کود شوک ۱۰x در مرکبات

شما می‌توانید با استفاده از کود کامل ۱۰ ایکس شوک به حاصل خیزی بیشتر تمامی درختان مرکبات کمک نمایید، زیرا این کود دارای ترکیباتی است که باعث افزایش تعداد میوه و سایز آنها شده و می‌تواند درخت مرکبات را در برابر انواع بیماری‌ها و آفات مقاوم کند. به دلیل وجود نیتروژن، فسفر و پتاسیم که از عناصر اصلی رشد مرکبات هستند‌، میزان رشد رویشی مرکبات افزایش پیدا می‌کند.

همچنین به دلیل وجود هیومیک اسید و آمینو اسیدهای موجود در این کود برای تمامی مرکبات بسیار مفید بوده و در برابر سرما و گرما می‌تواند مرکبات را محافظت نماید.

کود کامل شوک ۱۰ ایکس مناسب برای اصلاح خاک و شوری آن

به دلیل وجود اسید فولیک، اسید هیومیک، آمینو اسید، کلسیم و جلبک دریایی در کود شوک ۱۰ ایکس باعث افزایش میزان حاصل خیزی خاک های قلیایی و شور شده، شرایط شیمیایی و فیزیکی خاک را بهبود می‌بخشد و به دلیل وجود هیومیک اسید در این کود باعث جذب بهتر مواد غذایی توسط گیاه خواهد شد. همچنین این کود باعث آزاد شدن عناصری مانند: منگنز، منیزیم، آهن و فسفر موجود در خاک شده در نتیجه تخلخل خاک افزایش پیدا می‌کند و رشد ریشه نیز بهتر خواهد شد.

هیومیک اسید جذب عناصر در خاک های شور و قلیایی را بهبود می‌بخشد. برای اثربخشی بهتر در خاک‌های شور و قلیایی از روش محلول پاشی استفاده کنید. اما اگر در سیستم آبیاری از آن استفاده می‌کنید در کنار آن کاهش دهنده‌های ph را نیز استفاده نمایید. از آنجا که نانوکود شوک ذرات بسیار ریزی در خود دارد با روش محلول پاشی به سرعت جذب گیاه می‌شود. همچنین نانوکود‌ها برخلاف کودهای شیمیایی عناصری مانند: کادیوم، آرسنیک و سرب که برای خاک بسیار مضر است را ندارد.

 

ویژگی‌های کود کامل ۱۰x شوک چیست؟

همانطور که اشاره کردیم کود shock 10 x به دلیل داشتن عناصر ماکرو و میکرو نه تنها باعث افزایش خاک شده، بلکه مقاومت گیاه در تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های کشاورز خواهد شد. از آنجا که این کود دارای غلظت زیاد و کیفیت بالایی است، در نتیجه میزان راندمان کوددهی آن نیز بیشتر است.

با استفاده از کود کامل شوک ده ایکس لازم نیست از کودهای شیمیایی دیگر استفاده نمایید زیرا بیش از ۱۰ عنصر مهم مورد نیاز گیاه مانند: ۵٪ نیتروژن، ۲۰ درصد فسفر،۲۰٪پتاسیم، ۱۰٪ اسید فولیک، ۱۰٪ هیومیک اسید، ۱۰٪ آهن، ۵٪ آمینو هسید، ۱۰٪ جلبک دریایی، ۵٪ کلسیم در آن موجود است‌.

مزیت نانو کود شوک ۱۰x shock

به کودهایی که با تکنولوژی نانو تولید شده و میزان کارایی عناصر و جذب عناصر توسط گیاه را سریعتر می‌کند نانو کود گفته می‌شود. نانوکودها باعث افزایش بهره‌وری گیاه، افزایش میزان تولید محصول و اثرگذاری بالا می‌شوند. نانوکودها نسبت به کودهای شیمیایی و معدنی مزیت‌های زیادی داشته و میزان اثرگذاری آنها نیز بسیار سریع‌تر است.

به دلیل وجود ذرات نانو در کود شوک ۱۰ ایکس جذب آن در گیاه از طریق ریشه و برگ بسیار سریع‌تر انجام می‌شود، زیرا ذرات نانوی موجود در این کود بسیار کوچک است. کود مایع ده ایکس شوک نانو با داشتن حلالیت بالا باعث می‌شود عناصر غذایی در اطراف ریشه پخش شده و میزان جذب آن توسط گیاه افزایش پیدا کند. کود ۱۰ ایکس شوک ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی نسبت به سایر کودها داشته در نتیجه تاثیرگذاری آن نیز بسیار سریع‌تر است.

درشت شدن میوه و دانه با کود ۱۰ ایکس شوک

کود شوک ۱۰ ایکس دارای فسفر، کلسیم و پتاسیم بالایی است که باعث افزایش تعداد سلول در دانه و میوه گیاه شده و در تقسیم سلولی آنها نقش مهمی دارد. اگر از این کود در مراحل اولیه‌ای تشکیل میوه و دانه استفاده کنید افزایش حجم میوه و دانه را به دنبال دارد.  همچنین تکرار استفاده از این کود ۱۰ روز پس از مرحله اول سایز دانه میوه به راحتی افزایش پیدا می‌کند.

در این کود پتاسیم وجود دارد که باعث افزایش میزان مواد قندی و جذب آب بیشتر توسط میوه و دانه خواهد شد. اگر از این کود در زمان خمیری شدن دانه استفاده کنید باعث افزایش وزن و حجم میوه می‌شود. فسفر موجود در کود شوک ۱۰ ایکس مایع می‌تواند انرژی لازم گیاه برای انجام فعالیت‌های متابولیسمی آن را تامین کرده و باعث افزایش تولید قند در گیاه شده و سایز میوه و دانه را به طور غیر مستقیم افزایش دهد.

زمان مصرف کود کامل ۱۰ ایکس شوک

به علت وجود تعادل در۱۰ عنصر موجود در کود شوک ۱۰ ایکس، می‌توانید از ابتدای سبز شدن گیاه تا ۲۰ روز قبل از برداشت محصول از این کود استفاده نمایید.

اگر در ابتدای فصل از این کود استفاده کنید میزان رشد رویشی گیاه را افزایش می‌دهد، استفاده از این کود قبل از گلدهی میزان تعداد گل و تبدیل شدن آنها به میوه را نیز افزایش خواهد داد.

استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس پس از تشکیل میوه سایز میوه را افزایش می‌دهد و اگر از این کود در انتهای فصل رشد استفاده کنید باعث می‌شود کیفیت میوه، دانه و سایز میوه افزایش پیدا کند.

میزان مصرف کود۱۰ ایکس شوک برای درختان

در روش محلول پاشی کود شوک ۱۰x، ۲ لیتر از این کود را با ۱۰۰۰ لیتر آب مخلوط کرده و محلول پاشی را انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای این کار ساعات اولیه روز را در نظر بگیرید که دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و جذب حداکثری توسط گیاه اتفاق بیفتد. سرعت باد نیز باید کمتر از ۵ کیلومتر در ساعت بوده زیرا میزان باد زیادی باعث سوختن گیاه شده و اثر کود را کاهش می‌دهد‌. همچنین دو روز قبل از انجام محلول پاشی آبیاری را انجام دهید تا کود بهتر جذب گیاه شود.

در روش آبیاری نیز ۵ لیتر از کود ۱۰ ایکس شوک را با مقدار مناسبی از آب مخلوط کنید و وارد یک تانکر یا مخزن کرده و به صورت یکنواخت در مزرعه و باغ توزیع نمایید.

مقدار مصرف ۱۰ ایکس شوک برای گیاهان زراعی

در محصولات زراعی و سیفی‌جات ۱۰ تا ۲۰ لیتر از کود شوک ۱۰ ایکس در هر هکتار به روش آبیاری استفاده کنید. می‌توانید چند مرحله آن را تکرار نمایید. در روش آبیاری نیز هنگامی که یک سوم آبیاری انجام شد کود را به وسیله آبیاری تزریق کرده و نیم ساعت قبل از اتمام آبیاری کوددهی را کامل کنید

افزایش حاصلخیزی خاک با کود شوک مایع

کود کامل ۱۰ ایکس شوک برخلاف کودهای شیمیایی سدیم و کولر نداشته، در نتیجه هیچ شوری در خاک کشاورزی ایجاد نخواهد کرد. در روش محلول پاشی و مصرف خاکی نیز باعث سوختگی گیاه نمی‌شود. همچنین این کود عناصر سنگینی مانند: آرسنیک، کادیوم و سرب را در خود نداشته، در نتیجه هیچ گونه خطری برای محیط زیست نخواهد داشت.

این کود به دلیل داشتن عناصر ماکرو و میکرو، هیومیک اسید، جلبک دریایی و آمینو اسید باعث افزایش حاصل خیزی خاک و اصلاح شوری و قلیایی خاک خواهد شد‌ از این کود در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور برای انواع باغ‌های پسته، مرکبات، پیاز، جعفری، سیب زمینی و سایر محصولات استفاده کرده و نتیجه بسیار عالی از آن گرفتند.

تاثیر استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس در هندوانه

در هندوانه شاخص سطح برگ ایده‌آل باعث افزایش تعداد میوه و سایز هندوانه خواهد شد. در نتیجه رسیدن به حداکثر عملکرد سطح برگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر در ابتدای فصل رشد از کود شوک ده ایکس استفاده کنید، باعث رشد سریع بوته می‌شود. همچنین به دلیل داشتن عناصری چون: فسفر و کلسیم تاثیر زیادی بر گلدهی هندوانه داشته و نیتروژن موجود در کود شوک ۱۰ ایکس باعث افزایش تعداد میوه در بوته خواهد شد. در زمان گلدهی هندوانه استفاده از کود شوک ضروری است.

دیگر محصولات برند شوک 

شرکت محصولات شوک آمریکا علاوه بر کود شوک ۱۰ ایکس مایع، کودهای متنوع بسیار زیادی مانند سه بیست، پتاس بالا شوک ۶۰% شوک، فسفر بالا ۸۰% شوک، جلبک دریایی شوک، مولتی پلکس شوک، فسفیت پتاسیم شوک، گوگرد مایع۸۰% شوک، فولیک اسید شوک، کود کلسیم مایع شوک، کود آهن شوک، ازت مایع شوک و  … دارد.

۱-اسید هیومیک شوک ۹۵ % آمریکایی

یکی از کودهای برند شوک کود هیومیک اسید شوک ۹۵ آمریکایی که از لنگیت اکسید شده بسیار مرغوبی ساخته شده است،  که جز محصولات ارگانیک و با کیفیت می‌باشد. این کود نیز مانند کود ۱۰ ایکس آمریکایی دارای مواد آلی و مرغوبی بوده که باعث اصلاح خاک شده و جذب عناصر غذایی توسط گیاه را افزایش می‌دهد. هیومیک اسید می‌تواند باعث بهبود ساختار فیزیکی و شیمیایی خاک شود.

۲-کود آهن شوک

از دیگر کودهای شرکت شوک می‌توانیم به کود آهن اشاره کنیم که دارای غلظت بالایی است. به طوری که یک بار مصرف آن می‌تواند تاثیر خود را بر گیاه بگذارد. از این کود می‌توانید برای تمامی گیاهان باغی، گلخانه‌ای، گیاهان آپارتمانی و محصولات زراعی استفاده کنید. چنانچه بعد از کود شوک ۱۰ ایکس از کود آهن استفاده نمایید باعث جذب بهتر کود آهن خواهد شد.

۳-کود سه بیست شوک

کود سه بیست دارای عناصر ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاه است، اما نسبت به کود مایع شوک ۱۰ ایکس این تفاوت را دارد که درصد مساوی از سه عنصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر را در خود دارد، که باعث رشد رویشی گیاه می‌شود. از کود سه ۲۰ شوک می‌توانید قبل از مرحله گلدهی و قبل از درشت شدن میوه استفاده کنید. این کود برای تمامی گیاهان گلخانه‌ای، زراعی، میوه، سبزی و سیفی می‌توان استفاده کرد. مصرف این کود به همراه کود شوک ۱۰ ایکس می‌تواند تمامی عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را به آن هدیه دهد.

۴-کود فسفیت پتاسیم شوک

کیفیت بالای کود فسفیت پتاسیم باعث اثربخشی سریع این کود برای تمامی محصولات باغی، زراعی و گیاهان آپارتمانی است. از این کود به عنوان سم استفاد می‌کنند. فسفیت پتاسیم نه تنها عناصر فسفر و پتاسیم را به گیاه تزریق می‌کند، بلکه باعث افزایش میزان مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری‌ها شده، در نتیجه میزان خسارت گیاه را کاهش خواهد داد.

این کود می‌تواند با ترمیم ریشه و افزایش سطح آن از خشک شدن گیاه جلوگیری کند. همچنین فسفیت پتاسیم می‌تواند به عنوان یک قارچ کش در درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید کود کامل ۱۰ ایکس شوک

کود کامل شوک ۱۰ ایکس در بسیاری از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر عرضه می‌شود. اما به دلیل استقبال زیاد کشاورزان برای مصرف این کود ممکن است افرادی سودجو کودهای بی‌کیفیت را به جای کودهای اصلی که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شود را با قیمتی پایین‌تر به فروش برسانند.در نتیجه می‌توانید از سایت‌های فروشگاهی معتبری مانند اسید هیومیک به خرید این کود اقدام کرده و از اصل بودن کود شوک ۱۰ ایکس مطمئن باشید.

اختلاط کود ها و سموم با کود شوک

کود کامل ده ایکس مایع شوک برای هیچ گیاهی اثر منفی نداشته و با اغلب کودهای شیمیایی قابلیت اختلال دارد. البته بهتر است برای اختلاط با سموم حتماً تست اختلاط را انجام دهید. در صورت انحلال کامل و برای رسوب نکردن محلول می‌توانید تست محلول پاشی را در سطح کم انجام دهید و چنانچه سوزانندگی در گیاه انجام نشد می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت کود کامل شوک ۱۰ ایکس

کود شوک ۱۰ ایکس را یکی از با کیفیت‌ترین کودهای مایعی می‌دانند که در حال حاضر وارد کشور ما شده است. آنالیز کود می‌تواند روش مناسبی برای بررسی کیفیت کود باشد. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای اینکه بدانید کود با کیفیت است نتیجه ای است که از عملکرد این کود بر گیاهان می‌بینید. استقبال بی‌نظیر کشاورزان از این کود نشان دهنده کیفیت عالی آن است‌. کیفیت کود در قیمت آن تاثیر داشته و هرچه کیفیت کود بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا کرد. اما کود کامل شوک ۱۰ ایکس با توجه به ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد و عالی که دارد قیمت مناسبی داشته که شما می‌توانید این محصول را از سایت اسیدهیومیک با قیمتی مناسب تهیه فرمایید‌. این کود را می‌توانید در کمترین زمان ممکن تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اثر بخشی کود شوک ۱۰ ایکس در رشد گیاهان

کود شوک ده x تاثیرات بسیار مثبتی بر رشد گیاهان دارد و دارای ترکیباتی است که می‌تواند باعث رشد سریع و توسعه گیاه شود. کود شوک ۱۰ ایکس اثرات مثبتی بر رشد گیاهان مانند: افزایش تعداد برگ‌، افزایش حجم و وزن گیاه، افزایش طول ساقه، بهبود رنگ گیاه، افزایش میزان عملکردهای گیاه و عمر مفید آن خواهد شد. همچنین در تنش‌های محیطی گیاه را محافظت کرده، باعث می‌شود محصول نهایی کیفیتی عالی داشته باشد. از این کود به عنوان یکی از روش‌های پرورش گیاه طبیعی بدون استفاده از مواد شیمیایی و آسیب زا می‌توان استفاده کرد.

افزایش عملکرد محصولات با استفاده از کود شوک ده ایکس

یکی از روش‌های جدید و نوین در کشاورزی که می‌تواند افزایش محصولات را به عهده داشته باشد استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس است. به دلیل ترکیبات موثر گیاهی، میکروارگانیسم‌ها و مواد عالی موجود در این کود می‌تواند مقدار عناصر و مواد مغذی تزریق شده به گیاه را افزایش دهد. در نتیجه استفاده از این کود باعث افزایش مقاومت گیاه در شرایط نامساعد آب و هوایی و بیماری می‌شود و هزینه‌های کشاورز را پایین آورده و محصولات را افزایش خواهد داد.

تقویت سیستم دفاعی گیاه با کود شوک ۱۰ ایکس

یکی از روش‌های موثر در افزایش مقاومت گیاه و تقویت سیستمی ایمنی گیاه، استفاده از کود شوک ده ایکس است. از آنجا که این کود حاوی عناصری چون: نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر دیگر است، کارایی بالایی داشته و گیاه را در برابر آفات و بیماری‌ها مقاوم می‌کند. همچنین با افزایش تولید فنلوژ، ترپنوئیدها و فلاونوئیدها باعث می‌شود سیستم دفاعی گیاه افزایش پیدا کند. همچنین در جذب نور خورشید به گیاه کمک کند تا گیاه بتواند رشد بهتری داشته باشد. به صورت کلی داشتن سیستم دفاعی خوب در گیاه باعث مقاومت بالای گیاه در برابر بیماری و آفات شده و بهره اقتصادی بالایی برای کشاورز به همراه دارد.

کاهش هزینه‌های کشاورزی با کود شوک ۱۰ ایکس

از راه‌هایی که در کاهش هزینه‌های کشاورزی می‌تواند مهم باشد استفاده از کود شوک است. به علت افزایش عملکرد استفاده از این کود در گیاهان، مصرف کودهای دیگر کاهش پیدا می‌کند. کود شوک ۱۰ ایکس تعداد میکروارگانیسم‌های خاک را افزایش داده و ساختار خاک را بهبود می‌بخشد‌‌. باعث جذب مواد مغذی توسط گیاه می‌شود.ردر نتیجه یکی از به صرفه ترین روش‌های کشاورزی استفاده از کود شوک ده ایکس است.

در کشاورزی افزایش عملکرد گیاهان باعث افزایش درآمد کشاورزا می‌شود و از لحاظ اقتصادی هزینه‌های زیرساختی کشور نیز کاهش پیدا کند.

افزایش مقاومت گیاهان به شرایط نامساعد با کود شوک

از جمله اهداف مهم در کشاورزی افزایش مقاومت گیاهان نسبت به شرایط نامساعد است. یکی از راهکارهای موثری که می‌تواند به این موضوع کمک کند استفاده از کود شوک است. این کود ترکیبی از مواد غذایی و قابل جذب برای گیاهان است که به وسیله تغییرات دمایی و شوری محیط می‌تواند به گیاهان کمک کند تا مقاومت گیاهان افزایش پیدا کند.

کود شوک می‌تواند مواد مقاومت موجود در گیاه را افزایش دهد. این مواد شامل: پروتئین، اسیدهای آمینه،  ویتامین‌ها و ساکاروز هستند که کمک می‌کنند تا گیاه در تنش‌های محیطی مقاومت بیشتری داشته باشد. در نتیجه یکی از راهکارهای ارزان قیمت و موثر در افزایش مقاومت گیاه استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس است.

اثر بخشی کود شوک ۱۰ ایکس برای کاهش خسارت

از کودهای موثر در بهبود رشد و عملکرد گیاهان کود شوک ۱۰ ایکس است زیرا دارای عناصری مانند: فسفر و پتاسیم بوده و ریز مغذی‌هایی دارد که مستقیماً در رشد و توسعه گیاه تاثیر می‌گذارد. کود شوک ۱۰ ایکس در کاهش خسارت تاثیر بسیار زیادی داشته و از خسارت‌هایی مانند: تنش‌های گرمایی، سرمایی، خشکی و جابجایی شده و در نتیجه میزان خسارات را کاهش خواهد داد و باعث افزایش عملکرد محصول می‌شود.

استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس برای رشد گیاهان

از کود شوک ۱۰ ایکس می‌توانید برای رشد بهتر و سالم‌تر گیاهان استفاده کنید. استفاده از این کود به دلیل داشتن عناصر مورد نیاز گیاه باعث بهبود عملکرد گیاه شده و می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. استفاده از کود شوک ده ایکس باعث افزایش رشد گیاه، بهبود جذب آب و افزایش مقاومت گیاه در برابر شرایط نامساعد می‌شود.

کود شوک ۱۰ ایکس می‌تواند اندازه تعداد گل‌ها، برگ‌ها و میوه‌های گیاه را افزایش داده و روشی ارگانیک و پایدار در کشاورزی، باغبانی و گلکاری مورد استفاده قرار بگیرد.

بهبود عملکرد کشاورزی با کود شوک ۱۰ ایکس

کود شوک ۱۰ ایکس از جمله کودهای معدنی است که با ترکیبات مختلف می‌تواند باعث بالا بردن سطح فسفر، پتاسیم و نیتروژن موجود در خاک شده که این عمل باعث بهبود کشاورزی خواهد شد. این کود می‌تواند عملکرد محصولی را تا چندین برابر افزایش داده و رشد ریشه گیاهان و همچنین افزایش جذب آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را افزایش دهد‌.

از آنجا که باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصولات می‌شود سوددهی کشاورز را نیز افزایش خواهد داد. کود شوک ۱۰ ایکس باعث بهبود وضعیت خاک و افزایش توانایی خاک در نگهداری از مواد مغذی و آب شده و از فرسایش و خشک شدن خاک جلوگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از این کود می‌تواند در بهبود عملکرد کشاورزی و حفظ محیط زیست تاثیر بسیاری داشته باشد.

کود شوک ۱۰ ایکس راه حل نوینی در کشاورزی

از جمله راه حل‌های جدید و موثر در تقویت رشد گیاهان و افزایش عملکرد آنها استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس در پرورش گیاهان است. به دلیل غنی بودن این کود با عناصری چون: فسفر، پتاسیم و نیتروژن در کنار عناصری چون آهن، منگنز، روی و مولیبدن باعث تغذیه بهتر گیاه شده و فعالیت بیولوژیکی خاک را نیز افزایش خواهد داد.

فرمولاسیون این کود به گونه‌ای است که جذب مواد مغذی توسط گیاهان را افزایش داده و میزان برداشت محصول در هر متر مربع را نیز بالا خواهد برد. استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس باعث کاهش هزینه‌های کشاورز و افزایش سودآوری آن خواهد شد‌ به دلیل آلی بودن این کود باعث حفظ تعادل زیستی خاک شده، پایداری محیط زیست را افزایش می‌دهد. در نتیجه این کود برای محیط زیست نیز بسیار مفید است.

کود شوک ۱۰ ایکس و افزایش محصولات کشاورزی

کود شوک ۱۰ ایکس ترکیباتی مانند: نیتروژن، فسفر و پتاسیم دارد که در تقویت گیاهان و رشد میوه‌ها، سبزیجات و سایر محصولات تاثیر فراوانی دارد. که محصولات با کیفیت‌تری تولید نماید. این کود باعث افزایش مقدار مواد مغذی می‌شود که گیاه می‌تواند آن را جذب کند.

باعث بهبود خاک شده و حجم و کیفیت محصولات را نیز افزایش می‌دهد. این روش موثر در کشاورزی باعث بازارپسندی و محصولات با ارزش خواهد شد.

کود شوک ۱۰ ایکس و افزایش مقاومت گیاهان به شرایط نامساعد

این کود ویژه عناصری مانند: نیتروژن، پتاسیم، روی و منیزیم دارد که باعث بهبود تقویت ساختمان گیاهی می‌شود. همچنین این کود دارای عناصر مغذی زیادی است که باعث رشد و مقاومت گیاه شده و افزایش مقاومت گیاه را بر عهده دارد. در این صورت گیاه می‌تواند در شرایطی مانند: خشکی، سرما، کمبود آب و دمای بالا مقاومت زیادی از خود نشان دهد. این کود باعث افزایش محصولات مزارع و بهبود کیفیت آنها می‌شود و یک کود پایدار و زیستی است که عملکرد سریع گیاهان را به عهده دارد.

کود شوک ۱۰ ایکس برای بهبود کیفیت محصولات کشاورزی

این کود ارگانیک توانایی بالایی در کیفیت محصولات کشاورزی دارد، زیرا دارای ترکیباتی است که باعث رشد سریع و سالم گیاه و در نتیجه افزایش کیفیت محصول خواهد شد. با اینکه این کود ارگانیک است اما فرمول کاملاً متعادلی داشته که در فرایند رشد گیاه کاربرد دارد. همچنین افزایش محصول در هکتار را به عهده دارد. این تاثیر منفی چندانی بر محیط زیست نداشته تعادل طبیعی خاک را برقرار می‌کند.

کود شوک در ایکس راهبردی برای دستیابی به کشت پایدار

از راهکارهای مهم برای دستیابی به کشت پایدار استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس است زیرا دارای ترکیباتی از مواد مغذی به همراه باکتری‌های مفیدی است که می‌تواند عملکرد گیاه را بهبود بخشیده و عملکرد محصولات را افزایش دهد. این کود باعث افزایش جذب آب، تثبیت کربن در خاک، کاهش میزان مصرف کود شیمیایی و میزان آب خواهد شد. این کود می‌تواند باعث حفظ تنوع زیستی خاک شده و کاهش تخریب خاک به روش‌های سنتی را بر عهده خواهد گرفت.

کشورهایی که با کمبود آب و خاک حاشیه‌ای روبرو هستند می‌توانند با استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس باعث بهبود محیط زیست شده و محصولات سالم و پایداری را در آن منطقه به وجود آورند. در نتیجه این کود قابلیت سازگاری با روش‌های دیگر کشت مانند کشت بیولوژیکی را دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی باشد.

تاثیرات مثبت کود شوک ۱۰ ایکس بر گیاهان

این کود از کودهای محبوبی است که کشاورزان در تقویت و رشد گیاهان از آن استفاده می‌کنند، زیرا به طور مستقیم بر روی رشد گیاه تاثیر می‌گذارد. از آنجا که کود شوک ۱۰ ایکس رشد گیاه را سرعت می‌بخشد باعث افزایش اندازه و حجم محصول نیز خواهد شد. کود شوک ۱۰ ایکس ساختار داخلی گیاه را تقویت کرده و اندازه برگ‌ها و شاخه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این کود قابل تجدید بوده و تاثیرات مثبتی بر محیط زیست می‌گذارد و به آرامی جذب خاک شده محیط را نشاط می‌بخشد.

کود شوک ۱۰ ایکس و کاهش هزینه‌های کشاورزی

کود شوک ۱۰ ایکس با ترکیبات مختلفی که دارد باعث بهبود عملکرد و در نتیجه افزایش محصول کشاورزی خواهد شد. همچنین به دلیل ترکیبات آلی در خود میزان کاهش هزینه‌های کشاورزی را به عهده دارد. در نتیجه با استفاده از آن کشاورز نیاز کمتری به خرید سموم و سایر کودهای شیمیایی دارد و سودآوری کشاورز نیز بیشتر خواهد شد.

افزایش رشد گیاهان با کود شوک ۱۰ ایکس

از جمله کودهای قدرتمند و موثری حال حاضر که می‌تواند در رشد گیاهان تاثیر بسیاری دارد داشته باشد کود شوک ۱۰ ایکس است. به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص خود به تقویت گیاه کمک کرده و عملکرد و رشد آن را بهبود می‌بخشد. گیاه با استفاده از کود شوک ده ایکس بهترین حالت رشد را تجربه می‌کند و مقاومتش در برابر تنش‌های محیطی نیز افزایش پیدا می‌کند. این کود ترکیباتی دارد که در تامین مواد غذایی و عناصر کمیاب نقش مهمی دارد. در مراحل مختلف رشد اولیه باعث گسترش ریشه، شکوفایی و محصول دهی می‌شود و شاهد تاثیر بسیار زیاد این کود بر گیاهتان می‌شوید‌.

مقایسه کود شوک ۱۰ ایکس با دیگر نوع کودها

این کود یک کود محرک رشدی است که عناصری دارد که سرعت و کیفیت رشد را بالا می‌برد. کود شوک ۱۰ ایکس ترکیباتی دارد که باعث بهبود سلامتی گیاهان و عملکرد محصولی خواهد شد. نسبت به کودهای شیمیایی مثل کودهای نیتروژنی اثرات منفی بسیار کمتری دارد، در نتیجه باعث آلودگی محیط زیست و آب و خاک نخواهد شد‌. حاصل خیزی خاک را افزایش می‌دهد و جایگزین مناسبی برای سایر کودهای شیمیایی است.

افزایش عملکرد محصولات با استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس

این کود به عنوان یک کود مناسب در کشاورزی باعث افزایش عملکرد محصولات می‌شود و ترکیباتی دارد که سرعت رشد گیاه را افزایش می‌دهد. به دلیل افزایش جذب عناصر غذایی از خاک میزان نیاز گیاه به آب و کودهای دیگر را کاهش می‌دهد.

یکی از روش‌های افزایش عملکرد محصولات در کشاورزی استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس است که باعث تعداد افزایش تعداد میوه‌ها و سبزیجات خواهد شد‌‌. کیفیت محصول را بالاتر می‌برد. از این کود می‌توانید به روش آبیاری با آب مخلوط کرده و پای ریشه‌های درخت بریزید و یا به صورت پاششی بر روی برگ‌ها از آن استفاده نمایید.

تاثیر کود شوک ۱۰ ایکس بر مصرف آب در کشاورزی

از جمله روش‌های محبوبی که برای افزایش بازده محصولات کشاورزی به کار می‌برند استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس است، در نتیجه استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. استفاده از این کود باعث می‌شود ریشه گیاهان عمیق‌تر شده و جذب آب نیز توسط آنها بهتر انجام شود. در نتیجه استفاده از کود شوک ده ایکس می‌تواند میزان مصرف آب توسط گیاهان را کاهش داده که همین امر باعث افزایش محصولات خواهد شد.

بررسی تاثیر کود شوک ۱۰ ایکس بر مقاومت گیاهان به بیماری‌ها

این کود از کودهای دست‌ساز با فرمولاسیون مخصوصی است که باعث افزایش جذب عناصر توسط گیاه شده و مقاومت گیاه نسبت به بیماری‌ها را نیز افزایش خواهد داد‌ استفاده از این کود باعث بهبود سلامت و افزایش عملکرد گیاه می‌شود. مقاومت گیاه در برابر بیماری‌های قارچی و باکتریایی را افزایش می‌دهد‌.

نحوه مصرف کود ده ایکس شوک

از مزایای این کود این است که روش مصرف بسیار آسانی دارد و به دلیل مایع بودن آن قابلیت انحلال پذیری بالایی نیز دارد،  در نتیجه به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. از کود ۱۰ ایکس شوک می‌توانید به روش محلول پاشی و آبیاری استفاده کرد.

هیومیک اسید

کود کامل شوک ده ایکسهیومیک اسید موجود در این کود سبب افزایش کیفیت ساختمان خاک ، کلاته شدن درشت مولکول ها و تبدیل کردن آن ها به صورتی که برای ریشه گیاه به راحتی قابل جذب باشند می شود. همچنین سبب افزایش ظرفیت ریشه گیاه در نگهداری آب و به حداقل رساندن مصرف آب در گیاه می شود این ماده با عملکرد خود باعث افزایش جذب عناصر ضروری و مواد غذایی در گیاه می شود.
فولیک اسید
یکی دیگر از عناصر موجود در کود کامل ده ایکس فولیک اسید می باشد که کار انتقال و هدایت  مواد غذایی به درون ریشه را انجام می دهد تا به آسانی در اختیار گیاه قرار بگیرد.این ماده در کود ده ایکس سرعت تقسیمات سلولی را بهبود می بخشد و در افزایش رشد گیاه نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.
آمینو اسید
بهترین ترکیبات موجود در کود کامل ده ایکس آمینواسیدها می باشند که بهترین ترکیب برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به گیاه  در برابر عوامل مختلف از جمله  تنش های محیطی ،سرمازدگی، حمله آفات می باشد. همچنین این ترکیب سبب افزایش متابولیسم گیاه و افزایش سرعت انتقال و جذب مواد معدنی و غذایی در گیاه می شود.عصاره جلبک دریایی موجود در کوه کامل شوک ده ایکس هورمون های ضروری محرک رشد را در دسترس گیاه قرار می دهد و این امر منجر به رشد فوق العاده ی محصول و درشتی آن می شود.
آنالیز محصول کود کامل شوک ده ایکس
این کود فوق العاده دارای عناصر بی نظیری از قبیل موارد ذیل می باشد:

  • ۵ درصد نیتروژن
  • ۲۰ درصد فسفر
  • ۲۰درصد پتاسیم
  • ۵درصد کلسیم
  • ۵درصد بور
  • ۱۰درصد‌آهن
  • مواد آلی
  • ۱۰ درصد‌ فولیک اسید
  • ۱۰درصد هیومیک‌ اسید
  • ۱۰درصد عصاره جلبک دریایی
  • و دارای ۵ درصد‌آمینو اسید می باشد.

استفاده از کود شوک کامل ده ایکس

کود کامل شوک ده ایکسبهترین وباکیفیت‌ ترین کود موجود در بازار برای کشاورزی کود شوک‌ ده ایکس است و تمام مواد مغذی و معدنی که گندم برای رشد نیازمند می باشد را دارا می باشد. استفاده از کود شوک کامل ده ایکس میتواند گندم  ها را بسیار پربار و مرغوب کند از آنجایی در کشور ما گندم از اهمیت به خصوصی برخوردار است استفاده از این کود کمک قابل توجهی به صنعت کشاورزی در ایران خواهند کرد.
سخنان پایانی
همانطور که در بالا توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه شد به این نتیجه می رسید که کود کامل شوک ده ایکس یک کود بسیار مفید و کامل می باشد که تضمین کننده سلامت انواع درختان و گیاهان می باشد و کمک شایانی به شما می کند که  محصولاتی با کیفیت‌ تر و مرغوب تر داشته باشید. درواقع یکی از پر مصرف ترین کود هایی که امروزه تعداد زیادی از افراد را مجذوب خود کرده است کود کامل شوک ده ایکس می باشد و یکی از کاملترین کود هایی است که انواع مواد مغذی و آلی  را به صورت فراوان در خود جای داده است. اگر تا به امروز در انتخاب کود مناسب برای گیاه و درختان خود تردید داشتید با توضیحاتی که در بالا ارائه شد میتوانید به اطمینان در تصمیم‌گیری برسید که  بهترین و مناسب ترین کود، کود کامل شوک ده ایکس می باشد که حتی با کمترین مقدار مصرف از آن نیز نتیجه ی فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورد.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم کود کامل شوک ۱۰ ایکس از جمله کودهایی است که می‌تواند تاثیر فوق العاده بر گیاهان داشته ، میزان عملکرد محصول را بالا برده و همچنین هزینه کشاورز را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. شما می‌توانید این کود را از سایت معتبر اسیدهیومیک تهیه کنید.

۱۲ دیدگاه

      • سلام علیکم وقت بخیر
        آیا برای گندم خوبه درحالی که زمین آبی بود ولی متاسفانه به سبب بارانهای اخیر رودخانه زمین زیاد سبز نشده به قول گفتنی پر پشت نیست میتوان به جای کوده اوره استفاده کنیم البته هنوز در مرحله جوانه وپنچه زنی است ممنون از اهواز مزاحم شدم

        • سلام بر شما
          ببینید دوست عزیز هرگز کود اوره رو حذف نکنید.
          اما اگر در کنار اوره از این کود هم استفاده کنید تاثیر بسیار چشمگیر خواهد داشت چرا که در کنار اوره می تواند به شکل دلخواه شمما زمین رو پرپشت و سرسبز کنه

    • سلام بر شما
      ببینید این کود رو در دو مرحله می تونید برای گندم و جو استفاده کنید.
      مرحله اول بعد از پنجه زنی در این مرحله به رشد ساقه و افزایش تعداد دانه در خوشه کمک می کنه.
      مرحله دوم بعد از خوشه دهی و به خوشه رفتن گندم و جو هست در این مرحله به افزایش حجم و وزن دانه های خوشه کمک می کنه و دانه ها رو درشت تر پر تر و با کیفیت تر می کنه و افزایش تناژ به همراه خواهد داشت
      اگر بخواهید فقط در یک مرحله استفاده کنید بهتر هست که بعد از خوشه دهی استفاه بشه و به هر دو صورت آبیاری و محلول پاشی می تونید استفاده کنید پنج لیتر در هکتار آبیاری و دو لیتر در هزار لیتر آب محلول پاشی

  • سلام برای گندم میتونم در چهار مرحله بیست لیتر در هکتار استفاده کنم که دیگه هیچ کودی به جز اوره نخوام بدم؟

  • سلام اگر با پهباد این کود رو استفاده کنیم واسه هر هکتار به دلیل ظرفیت آب کمی که پهباد میگیره مشکلی پیش نمیاد یا تاثیر منفی ای نداره مثلا ۲ لیتر از کود رو در ده لیتر آب با استفاده از پهباد بزنیم ؟

    • سلام بر شما
      مطمئنا هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
      نسبت استفاده از کود ها در هکتار به این صورت هست که اول در نظر بگیرید شما برای زراعات مثل گندم و جو یا کلزا یا هر زراعت دیگه مثلا هربزه و ملون و … استفاده می کنید یا باغات
      برای زراعات در هر هکتار یک لیتر استفاده کنید و برای باغات در هر هکتار دو لیتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *