مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست

کشاورزان و باغداران امروزه از راه های نوینی برای پرورش محصولات با کیفیت اسنفاده می کنند. همانطور که می دانید تمامی درختان و گیاهان برا آنکه بتوانند رشد خوبی داشته باشند و محصولات سالم و با کیفیتی را ارائه دهند، وابسته به شرایط محیطی مناسب هستند. علاوه بر این کوددهی مناسب می تواند در رشد آنها تاثیر بسیار ویژه ای داشته باشد. کودهایی چون کود شوک ده ایکس و کود فروت ست از جمله کودهایی هستند که برای پرورش درختان و گیاهان مناسب هستند. اگر می خواهید بدانید که کدام یک از این کودها برای درختان شما مناسب ترند کافیست این مقاله که درباره مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست است را دنبال کنید.

شوک ده ایکس چیست؟

یکی از کامل ترین کودهای آمریکایی کود ده ایکس است که توانایی آن را دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نیازهای گیاه را فراهم کند. این کود مغذی فواید بسیار زیادی برای محصولات باغی، محصولات گلخانه ای، محصولات زراعی و گیاهان آپارتمانی دارد و اگر از آن به صورت درستی مصرف کنید، می‌توانید نتایج بسیار عالی و بینظیری را به دست آورید. از جمله عناصر مهمی که در ترکیبات آن به‌ کار رفته است، می‌توان به عناصر نیتروژن، پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، بور و روی اشاره کرد.

مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست

در این کود اسید هیومیک و جلبک دریایی وجود دارد که موجب میشود ساختار خاک اصلاح شود و خاک را حاصلخیز و غنی از مواد آلی و مورد نیاز گیاه می‌کند.آمینو اسید موجود دراین کود نیز علاوه بر دیگر مزایا موجب رشد و پرورش درختان مرکبات میشود و همچنین از رسیدن هرگونه ضرر و خسارت به گیاه جلوگیری میکند و سلامتی گیاهان را چندین برابر تضمین میکند.

بیشتر بخوانید: کاشت درخت انبه در گلدان

گیاهان عمدتا در معرض عوامل آسیب رسان از جمله حشرات قرار دارند از این رو استفاده از این کود گیاه را از ورود هرگونه آلودگی و خطرات محیطی حفظ میکند.

مزایای کود ده ایکس

  • استفاده از کود ده ایکس موجب میشود کمبود های موجود درگیاه رفع شود و گیاه کیفیت خود را از دست ندهد و همچنان شاداب باقی بماند.
  • این کود باعث میشود باردهی درختان چندین برابر افزایش پیدا کند و همینطور کیفیت محصولات زراعی بسیار افزایش پیدا میکند.
  • استفاده از آن موجب میشود حجم ریشه چندین برابر افزایش پیدا کند و از پوسیده شدنه ریشه جلوگیری کند.
  • اگر زمانی علف های هرز در اطراف گیاه ایجاد شد حتما سریعا از این کود استفاده کنید و کار کوددهی را به طور کامل و اصولی انجام دهید این کود همه کاره جلوی رشد علف های هرز را میگیرد و امکان استفاده ی علف از انرژی گیاه را غیرممکن میکند.

مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست

  • یکی دیگر از فواید کود کامل شوک ده ایکس تواناییه انحلال پذیریه آن است که این امکان را برای افراد فراهم میکند تا آن را همراه با کودهای دیگر مورد استفاده قرار دهند.
  • روند رشد ظعیف و طولانی در گیاه درواقع یک هشدار از سوی گیاه است و زمان آن رسیده که از یک کود باکیفیت و کم نظیر استفاده شود. لذا اولین تاثیری که پس از استفاده از کود کامل ده ایکس می بینید رشد پرسرعت و شوک برانگیر گیاه است . این رشد سریع و قوی به دلیل وجود نیتروزن در ترکیبات محصول است. فسفر موجود در کود کامل ده ایکس موجب میشود تا سیستم ریشه ای گیاه گسترده شود.
  • پتاسیم موجود در کود کامل ده ایکس تاثیر بینظیری در مزه و اندازه گیاه دارد.

کود فروت ست چیست؟

کود فروت ست یا کود بهاره اکثر مواقع در بهار و درهنگام تشکیل میوه جات مورد استفاده قرار میگیرد. این کود عمدتا به صورت جامد و مایع است و علاوه بر تامین مواد مورد نیاز درختان در دوران سرد سال که گیاه مقاوتش را تا مقدار زیادی از دست میدهد موجب افزایش مقاومت در برابر سرما و برف و باران میشود.

اگر به فکر تامین یک مکمل غذایی برای گیاهتان هستید قطعا فروت ست گزینه ی مناسبی است زیرا همانند یک مکمل بیشتر نیازهای غذایی یک گیاه را فراهم میکند و در رشد و بازدهی بسیار به گیاه کمک میکند.

واضح است که میزان گل دهی و میوه دهی هرگیاه به میزان مقاومت و وضعیت درونی آن بستگی دارد . کود فروت ست علاوه بر دیگر ویژگی های آن میزان گلدهی و تولید میوه را در درختان افزایش میدهد و موجب رشد و توسعه اندام های سبز گیاه میشود.

مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست

مزایای شوک ده ایکس دربرابر فروت ست

  • کود ده ایکس به دلیل عملکرد چندکاره و کامل و سرعت تاثیرگذاری بالایی که برروی گیاه و خاک دارد جزو آن دسته کود های بی نقصی است که میتواند دربین دیگرکود ها بهترین باشد.
  • نرسیدنه عوامل مضر محیطی به گیاه یکی از مهم ترین و خوشایند ترین نکاتی است که با استفاده از کود ده ایکس ممکن میشود و چه چیزی مهمتر از آن که یک گیاه در سلامت و اطمینان کامل رشد و تولید میوه کند. درحالی که کود فروت ست بیشتر در رشد و مقاومت گیاه نقش دارد و تاثیر کمتری بر عوامل محیطی میگذارد.
  • از دیگر عوامل مهم میتوان به میزان مواد مغذی موجود در کود ده ایکس اشاره کرد که اکثر نیازهای گیاه را برآورده میکند و تاثیر به سرعت و عالی در روند رشد گیاه دارد که این عوامل به میزان کمتری در کود فروت ست وجود دارد.
  • ساختار کود ده ایکس به شکلی است که امکان استفاده در اکثر سیستم های آبیاری با نتیجه قطعی و جذب بالا را به همراه دارد لذا آن را به یک کود منحصر بفرد و کم نظیر تبدیل میکند.

بیشتر بخوانید: آیا کود ۱۰xشوک مناسب کشت هیدروپونیک است؟

از این رو اگر قصد تهیه یک کود باکیفیت و بی نقص را دارید تا همزمان چند تاثیر مهم و اساسی بر روی گیاه دلخواهتان بگذارد پیشنهاد من به شما شوک ۱۰X است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *