تأثیر کود شوک ۱۰ ایکس بر فندق ؛

در کوددهی درخت فندق باید از چندین نوع کود استفاده کرد و تنها به یک نوع کود اکتفا ننمود. برخی ها به غلط با اکتفا به کود دامی، این گونه می پندارند که درختان آن ها دیگر به هیچ چیزی نیاز ندارند. به عبارتی نباید از یک نوع کود در سال های متوالی برای درختان فندق استفاده کرد. در دسته صیفی جات، درختان این قابلیت را ندارند که در برابر یک نوع عنصر، واکنش سریعی از خود بروز دهند. درختان نیازمند این هستند که از زمان کوددهی آن ها کمی بگذرد و سپس نتیجه را بروز دهند. یک راهکار بسیار خوب برای باروری درختان در طی یک دوره یک ساله وجود دارد که ان هم استفاده از کود k60 می باشد. این کود حتی در همان سال اول استفاده نتیجه فوق العاده ای را نشان خواهد داد و درختان را به حداکثر باروری خواهد رساند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره کود k60 برای درخت فندق بیشتر بدانید.

کود k60 برای درخت فندق

فرمولاسیون قوی که این کود دارد، در طی یک دوره کوتاه عملکرد درختان فندق را دوبرابر خواهد کرد و همچنین باروری درختان را تا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش خواهد داد. اما باید ذکر شود که رعایت اصول استفاده از این محصول و همچنین کوددهی برنامه ریزی شده، می تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد و در غیر این صورت، عملکرد درختان بسیار تضعیف گردیده و حتی غیر فعال خواهند شد. یک نکته ای که برای جلوگیری از پوک شدن مغز فندق باید رعایت گردد، استفاده به موقع و بجا و برنامه ریزی شده از کود می باشد. عناصر مورد نیاز درخت فندق باید درست در مواقع کمبود تامین گردد.

کود k60 برای درخت فندق

از آنجایی که تمامی درختان به مواد غذایی نیاز دارند، ممکن است در برخی درختان این عناصر زیاد و یا کم باشد. به علاوه شاید این عناصر در خاک به میزان بالایی وجود داشته باشد و با کوددهی، ضرراتی را برای درخت به همراه داشته باشد. پس قبل از هر چیز ابتدا باید خاک و درخت را به طور دقیق زیر نظر گرفت و از میزان عناصر موجود در هر کدام آگاهی دقیق یافت. در اکثر مواقع، خاک با کمبود عناصر رو به رو است پس بهتر است در ابتدا خاک را با استفاده از کود غنی ساخت. استفاده از کود شیمیایی در این زمینه بهتر است که البته برخی کود ها هم وجود دارند که عناصر شیمیایی در ان ها کمتر از مابقی است.

بیشتر بخوانید: کود k60 برای درخت گردو

درخت فندق و کوددهی آن

درخت فندق به طور کلی به چند نوع عنصر از جمله فسفر، گوگرد، نیتروژن و پتاسیم نیاز دارد و استفاده از کودی که تمامی این عناصر را در خود داشته باشد، می تواند بسیار به صرفه تر برای افراد تمام شود. در میان عناصر ذکر شده، نیتروزن و پتاسیم نقش حیاتی تری برای رشد و نمو و باروری درختان ایفا می کند. برای تامین این نیاز از درختان بسیار مهم است که از کود های شیمیایی استفاده کرد اما نه هر نوع کودی، چرا که استفاده از کود های تقلبی به کل باعث سوزاندن ریشه شده و جان درختان را به خطر می اندازد.

کود k60 برای درخت فندق

حتی در صورت رخ ندادن چنین اتفاقاتی، با تاثیر نداشتن زمان زیادی را به هدر داده و با جان درختان بازی خواهند کرد. توجه داشته باشید که کود مرغوب به هیچ وجه دارای کلر و سدیم بالا نیست چرا که این دو مورد می توانند شوری خاک را افزایش دهند. با شور شدن خاک، درختان نیز خشک خواهند شد و یا باروری ان ها را به تعویق خواهد انداخت.

در میان انواع کود های شیمیایی، کودی که به عنوان یک مکمل قوی و با کیفیت برای درختان شناخته شده، کود k60 می باشد. این کود بر اساس پیشرفته ترین فناوری ها ساخته شده و تاثیر آن طی استفاده های مختلف، بسیار خوب واقع گردیده است. از آنجایی که در ساخت این کود از تکنولوزی نانو بهره گرفته شده، با استفاده از آن برای درختان فندق، بعد از هر بار استفاده این درختان با سرعت بالایی مواد مغذی را جذب خواهند کرد. تاثیر این کود تنها برای درختان نبوده و می تواند برای خاک نیز مفید باشد. از این رو اگر خاک زمین شما با شوری و یا کمبود عناصر غذایی رو به روست، می توانید از کودk60 بهره مند شوید.

کود k60 برای درخت فندق

دفع آفات درخت فندق با کودk60

کود k60 حاوی مواد مغذی و آلی است و به همین خاطر باعث بالا رفتن سیستم دفاعی درخت شده و در نتیجه آفات نمی توانند سبب از بین بردن درخت شوند. با استفاده از این کود، درختان فندق از شر حشرات موذی و بسیاری از آفات دیگر که سبب نابودی درخت می شوند، در امان می ماند. در ادامه عناصر موجود در این کود باید گفت که این محصول حاوی میزانی آهن است که استفاده از آن برای درختان فندق می تواند میوه این درخت را بسیار درشت تر و مرغوب تر سازد. به علاوه ریز مغذی هایی که در این محصول وجود دارد باعث می شود که انتقال و جذب عناصر اصلی به درختان بسیار بهتر انجام شود.

بیشتر بخوانید: کشت ایروپونیک زعفران

کود k60 به صورت پودری و مایع وجود دارد که از هر دو روش چال کود و محلول پاشی می توان برای کوددهی درختان استفاده نمود. غلظت کود مایع k60 بالا است و بهتر است قبل از مصرف، آن را با مقداری آب مخلوط کرد. توجه داشته باشید که این کود در صورت استفاده به میزان لازم، سبب سوزاندن ریشه درختان نخواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *