کود مناسب برای درخت انبه

چیزی که موجب رشد بهتر گیاه و درخت انبه می شود انتخاب کود مناسب است البته به غیر از کوددهی به آبیاری هم نیاز است تا توجه شود، هم چنین برای ریشه دادنش هفته ای یک بار آب داده شود تا با این کار ریشه در خاک قوی شود، در ادامه به بررسی انبه و کوددهی آن می پردازیم و درباره کود مناسب برای درخت انبه بیشتر مطالعه می کنیم.

بهترین کودی که برای درخت انبه به کار برده شود چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انبه جز میوه های پرخاصیتی است که در سلامت بدن هم نقش موثری دارد، داشتن تخصص برای پرورش درخت انبه نیاز است و مهم ترین و اصلی ترین عاملی که می توان گفت روی رشد آن تاثیر زیاد می گذارد خاک مرطوب در بعضی اوقات و یا خاک خشک در برخی اوقات دیگراست، منظور ما از خشک بودن خشکی مطلق خاک نیست بلکه منظورمان این است که به هنگام بارش و فصل مرطوب، آب باران برای رشد کردن درخت انبه کافی باشد. کودی برای درخت انبه بهترین است که توانایی بالابردن phخاک را داشته باشد از این رو می توانین بگوییم که درخت انبه رشد بهتری در خاک های دارای پیت موس دارد که ترکیب شده از به اندازه ۵۰ درصد پیت موس و ۵۰ درصد زمین برگ می باشد، این ترکیب استاندارد برای تولید بهتر درخت انبه کاربردی است.

کود مناسب برای درخت انبه

کود کامل چه نوع کودی است؟

کود کامل کود دیگری است که برای رشد کردن درخت انبه به کار برده می شود اگر اطلاعات قبلی مارا خوانده باشید یادتان می آید که کود کامل سه عنصر فسفات و پتاسیم و نیتروژن دارد که هر سه به مقدار یکسان است، روی بسته بندی کود های کامل عددهایی هم چون : ۱۰.۱۰‌.۱۰ و یا ۲۰.۲۰.۲۰ دیده می شود، به غیر از این کود های حاوی منیزیم نیز می تواند برای این کار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: کود k60 برای درخت فندق

درخت انبه جوان را چطور کود می دهند؟

در سال های اولیه و یا دومیه بهتر است که از کل مقدار کود های کامل استفاده نشود، زیرا بااین کار زمینه ضعیف شدن گیاه ایجاد می شود هم چنین زمانی که درخت و گیاه نیاز داشت باید کوددهی انجام گردد که می توان قبل از استفاده خاک را آزمایش کرده که این کار به تخصص نیاز دارد و سپس کمبود خاک را بررسی کنید تا بتوانید از نیاز خاک مطلع شوید. اگر دراین کار تخصص نداشتید می توانید از متخصصان و کارشناسان استفاده کنید.

کود مناسب برای درخت انبهاگر کوددهی در فصل های نامتناسب و یا بیش از حد و اندازه انجام شود می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و به درخت شوک وارد شود. کود کاملی برای درخت انبه مناسب است که شامل ۶ تا ۱۰ درصد عنصر فسفر، ۶ تا ۱۰ درصد عنصر نیتروژن و نیز ۴ تا ۶ درصد عنصر منیزیم باشد البته توجه داشته باشید که کود هایی هم هستند که به جای عنصر منیزیم از پتاسیم استفاده می کنند که این کود ها هم می توانند مناسب باشند.

درخت انبه بالغ را چطور کود می دهند؟

زمانی که قصد کوددهی درخت انبه را دارید باید نصف آن را به وقت گل دهی و نیم دیگرش را بعد از برداشت میوه انجام دهید، برای درخت انبه بالغ پیشنهاد می شود که از کود های حاوی ۹ تا ۱۵ درصد استفاده شود، اگر قصد این را داشتید که از کود های نیتروژن دار استفاده بکنید لازم است که  پیش از گل دهی شروع به این کار کرده باشید.

نکات طلایی

مطابق تحقیقات و پژوهش هایی که تا کنون انجام شده است کود هایی عنصر های ریز مغذی دارند می تواند بهترین گزینه برای درخت انبه باشند، برای دریافت نتیجه به یک تا چهار هفته زمان نیاز است، اگر درخت انبه ای را در خاک ماسه ای بکارند درمقایسه با کاشت در خاک رُس و لوم به کود بیشتری احتیاج دارند.

کود مناسب برای درخت انبه

کود بیولوژیک چه اثراتی روی درخت انبه می گذارد؟

می توان از کود زیستی و یا همان کود بیولوژیک برای درخت انبه استفاده نمود اما برای این که بتوانید نتیجه را مشاهده کنید به زمان بیشتری نسبت به مابقی کود ها نیاز دارد، کود زیستی یا کود بیولوژیک عملکرد ویژه ای داشته ، منظور از عملکرد ویژه این است: گیاه و درختی که با کود زیستی و بیولوژیک کود دهی شده باشدهرچه قدر هم که زمان بگذرد از آفات و قارچ ها درامان خواهد بود چون که کود بیولوژیک هم چون قارچ کش زیستی و یا قارچ کش بیولوژیک عمل می کند.

بیشتر بخوانید: کود مخصوص رنگ گیری درخت سیب

امروزه کشاورزان و باغداران برای رشد کردن محصولات زراعی خود از آفت کش های بیولوژیک و کودهای درجه یک و ارگانیک استفاده می کنند که خوشبختانه امروزه تعداد اسن کشاورزان و باغداران نمونه درحال زیاد شدن می باشد.

اگر قصد دارید که محصولات باغتان روز به روز رونق یابد لازم است که فقط یک تغییر کوچک همچون بهره گرفتن از تغذیه درست و صحیح این کار را به عمل برسانید، فقط کافی است که ابتدا شناخت پیدا کرده و سپس برنامه ریزی خوبی را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *