سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام

یکی از راه های کمک به رشد گیاهان مختلف، کوددهی است. برای این کار انواع مختلفی از کودهای شیمیایی و آلی وجود دارد. شناخت این کودها و موارد مصرف آن ها به داشتن محصول پربار و با کیفیت کمک می‌مند. در این مقاله شما با تاثیرات استفاده از کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام آشنا می‌شوید.

آشنایی با کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک

شوک یکی از شرکت های بزرگ و ازمعروف ترین برندها در تولید انواع کود است. تخصص آن تهیه و تولید کودهای شیمیایی با ترکیب های مختلف برای انواع درختان و گیاهان است.

کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد یکی از کودهای بسیار موثر و ضروری برای گیاهان است.

از این کود برای تامین پتاسیم و سیلیس مورد نیاز گیاهان و درختان استفاده می‌شود که منبع بسیار مناسبی از این عناصر به شمار می‌رود.

در ترکیب کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک همان طور که مشخص است ۷۰ درصد عنصر پتاسیم و ۳۰ درصد عنصر سیلیس به کار رفته است.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام

پتاسیم یکی از عناصری است که می‌توان گفت برای زندگی گیاهان بسیار ضروری و حیاتی است. وجود این عنصر در تمامی مراحل رشد اهمیت دارد و تاثیرات آن از زمان کاشت بذر گیاه قابل مشاهده است.

پتاسیم باعث می‌شود بذر در زمان کوتاهی شروع به جوانه زنی کند. در مراحل بعدی رشد پتاسیم سرعت گلدهی و تشکیل میوه را نیز افزایش می‌دهد.

علاوه بر این موارد پتاسیم نقش بسیار مهمی در کیفیت محصولات زراعتی و باغی دارد که باعث شده این عنصر به عنوان عنصر کیفیت هم شناخته شود. افزایش اندازه و حجم محصولات، همچنین بهبود رنگ و طعم آن ها از تاثیرات پتاسیم هستند.

بیشتر بخوانید: کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت پرتقال

پتاسیم همچنین در افزایش مقاومت گیاهان در برابر عوامل آسیب زا موثر است.

عنصر مهم دیگری که در سیلیکات پتاسیم به کار رفته سیلیس یا همان سیلیسیم است. این عنصر از نظر فراوانی دومین عنصر پوسته زمین است. با این وجود خاک در بسیاری از مناطق مثل مناطق گرم و خشک با کمبود این عنصر مواجه است. علت این موضوع تغییرات محیطی مختلف و برداشت های پی در پی از خاک است.

یکی از تاثیرات مهم سیلیس در گیاه، بهبود مقاومت گیاهان است. گیاهان در فصل رشد اغلب در معرض نور خورشید قرار دارند. این تابش مستقیم نور باعث کاهش سبزینگی گیاه و در نتیجه کاهش فتوسنتز می‌شود.

سیلیس باعث می‌شود برگ های گیاه یا درخت سبزینگی خود را حفظ کنند.

این عنصر در افزایش مقاومت دیواره سلولی گیاهان نیز نقش دارد و موجب می‌شود یک سد محافظتی فیزیکی در برابر عواملی مثل حشرات، آفت ها و عوامل بیماری زا ایجاد شود.

کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک با داشتن عناصر پتاسیم و سیلیس نقش مهمی در بهبود کیفیت محصولات گیاهان و درختان دارد. از این کود به ویژه برای غلات، برنج و درختان میوه استفاده می‌شود.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام

بادام از خشکبار خوش طعم و پرخاصیت است. بادام را به شکل خام و تفت داده در آجیل ها و در برخی از غذاها استفاده می‌کنند. به دلیل کاربرد زیاد و مغذی بودن بادام، باغداران توجه خاصی به این محصول دارند.  کاشت درخت بادام شرایط خاصی دارد و به همین دلیل کاشت و برداشت آن به اطلاعات و دانش کافی نیاز دارد.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام

برای کاشت درخت بادام باید شرایطی مورد نیاز است. مراحل مختلف کاشت و مراقبت اصولی از درخت بادام منجر به تولید محصول با کیفیت می‌شود.

کاشت درخت بادام با چند روش انجام می‌شود مثل کاشت بذر و کاشت نهال. هر کدام از این روش ها شرایط و ویژگی های  خاص خود را دارند.

یکی از مراحل مهم برای مراقبت از درخت بادام و کمک به رشد آن،  کوددهی است. درخت بادام هم مثل دیگر درختان، در همه مراحل رشد خود، مثل زمان کاشت، جوانه زنی و برداشت، به عنصرهای مغذی و ترکیبات مفید نیاز دارد تا از آن محصول پرباری به دست آید. یکی از نکات مهم کوددهی برای درخت بادام زمان مناسب انجام کوددهی است که باید رعایت شود.

اگر این نکته رعایت نشود نتایج برعکس حاصل می‌شود‌.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک یکی از مناسب ترین کودهایی است که می‌توان برای درخت بادام به کار برد.

استفاده از سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام‌ تاثیرات مثبت و مزایای زیادی به همراه دارد.

این کود را می‌توان در مراحل مختلف رشد بادام و نیز بعد از زمان برداشت محصول استفاده کرد.

روش استفاده از این کود هم بیشتر به شکل محلول پاشی روی برگ ها و یا کود آبیاری است.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام موجب می‌شود درخت بادام استحکام بیشتری پیدا کرده و شاخه ها یا تنه آن ها دچار خمیدگی نشوند‌.

تاثیر بعدی این کود روی میزان مقاومت درخت است. سیلیکات پتاسیم با مقاوم کردن دیواره های سلولی باعث می‌شود عوامل بیماری زا، حشرات مضر و آفت ها آسیب کمتری به درخت وارد کنند.

کود سیلیکات پتاسیم به دلیل داشتن مقادیر بالای عنصر پتاسیم روی کیفیت محصول بادام تاثیر بسزایی دارد‌‌. افزایش میزان برداشت محصول و نیز کیفیت  و حجم مغز بادام از جمله تاثیرات ممهم این کود است.

سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک برای بادام

از طرفی این کود موجب اصلاح خاک می‌شود به این معنی که تمامی عنصرهای مضر خاک را از بین می‌برد. این کار باعث می‌شود تا جذب مواد و عنصرهای مغذی برای گیاه سریع تر انجام شود. همچنین در افزایش رشد ریشه ها و گسترش آن ها در خاک نیز موثر است.

بیشتر بخوانید: کود برای بالا بردن تناژ سیب زمینی

کود سیلیکات پتاسیم ۷۰ درصد شوک هم به شکل مایع وجود دارد و هم به صورت جامد و روش های استفاده از آن ها باهم متفاوت هستند.

نقش مهم کوددهی برای درختان و گیاهان مختلف موجب می‌شود انتخاب کود مناسب و با کیفیت اهمیت بسیار زیادی پیدا کند‌. این کار از دغدغه های همیشگی باغداران و کشاورزان است. برای این منظور استفاده از برندهای معتبر و با سابقه بسیار کمک کننده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *