کود شوک 10x چیست

از گذشته های دور که انسان با کشاورزی آشنا شد، همواره سعی در اصلاح روش ها و بهبود شرایط کشت داشت. روشهای مختلف آبیاری، هرس کاری، اصلاح نباتات و یافتن بهترین رقم پرورشی و …، همه از  آن دسته کارهایی بود که به بشر کمک میکرد تا کشاورزی را ارتقا بدهد. اما کوددهی و تغذیه گیاهی یکی از مهم ترین شیوه ها برای بهبود زراعت و باغبانی بوده است که در این مقاله از اسید هیومیک برای شما شرح داده ایم . خرید کود شوک ۱۰x.

از متداول ترین روش ها برای تغذیه گیاهی در قدیم استفاده از کود دامی  بوده است اما به مرور و با پیشرفت صنعت و کشاورزی آن روش ها منسوخ و استفاده از کودهای شیمیایی معمول گشت که بسیار پر کاربرد و موثر تر بوده و توانست جمعیت با رشد تصاعدی را از خطر مرگ و قحطی و گرسنگی نجات دهد. خرید کود شوک ۱۰x.

اما مشکل از آنجا شروع شد که مصرف بیش از اندازه کودهای شیمیایی باعث شد زمین های کشاورزی مسموم شود و با باران و آبیاری، این کودها شسته شده و وارد آب های زیر زمینی گردد، که علاوه بر وجود خطرات زیست محیطی باعث شد زمین های کشاورزی حاصلخیزی خود را از دست دهد. یعنی بافت و ساختار خوب خود را از دست بدهد و با مشکلات متعددی همراه شود و بعضا زمین ها غیر بارور گردد. خرید کود شوک ۱۰x.

پس از این دوره دانشمندان علم کشاورزی کودهای ارگانیک و بیولوژیکی را کشف و روانه بازار کردند. کودهایی که دارای هوموس فراوان بود. هوموس در طی قرن ها در روی زمین نهفته بود و به جود آمده است. این مواد هوموس دار با ترکیبات متعادل از عناصر غذایی مختلف میتواند همه ی نیازها ی غذایی گیاه را براورده کند و گیاه را به حداکثر رشد و حداکثر بهره وری اقتصادی برساند. کود کامل ۱۰ ایکس شوک یک معجون غذایی عالی برای گیاهان مختلف است. در این کود هیومیک اسید به کار رفته است. هیومیک اسید با اصلاح ساختار خاک میتواند به رشد منظم و گسترده ریشه کمک کند و با تقویت و تحریک رشد ریشه باعث می شود تا گیاه با داشتن ریشه ی بزرگ و گسترده؛ گیاهی قوی، تناور، پربار و سالم باشد. خرید کود شوک ۱۰x.

ویژگی های کود شوک ۱۰x

خرید کود شوک 10 ایکس 20 لیتری

  1. تولید شده با استفاده از فن آوری نانو در فرایند تهیه ی کود شوک ۱۰x.
  2. عناصر و مواد تشکیل دهنده این کود نیز کلات و نانو گردیده و اجزای آن تا حد ممکن به اندازه نانو کاهش یافته تا گیاه بتواند به سریع ترین شکل و بهترین صورت ممکن از هر طریقی اجزا و عناصر این کود راجذب و در سوخت و ساز سلولی استفاده کند.
  3. سیستمیک بودن کود شوک ۱۰x:

با توجه به استفاده از فن آوری نانو در تولید، و همچنین، نانو اندازه بودن ذرات این کود، جذب آن از تمام بخش های هر گیاهی ممکن است. به این معنی که کود از طریق برگ، ساقه، شاخه، تنه و تمام سطوح گیاه قابل جذب است، ریشه گیاه نیز در صورت استفاده از کود ۱۰x شوک به صورت آبیاری در راحت ترین شکل ممکن با حد اکثر میزان جذب از این کود استفاده می کند.

۴. ذکامل بودن  عناصر موجود در این کود: این کود بیشتر قریب به اتفاق عناصر مورد نیاز هر گیاه را برای رشد، در تمام مراحل دارد. و شما را از خرید های مکرر و چند باره بابت تامین مواد مورد نیاز گیاه بی نیاز کرده، و کار کود دهی کشاورز را راحت تر می کند.

۵. از مشحصات کود شوک ۱۰x متعادل بودن عناصر است به این معنا که عناصر موجود در این کود دقیقا به مقدار مورد نیاز گیاه در نظر گرفته شده، و کم یا زیاد نیست. تا به دقیق ترین اندازه، گیاه تغذیه شود و مسمومیت به واسطه زیاد بودن عنصر یا فقر غذایی به دلیل کم داشتن عنصر برای گیاه ایجاد نشود.

۶.یکی دیگر از ویژگی ها کم نظیر این کود دارا بودن گواهی ارگانیک است. که باعث می شود بتوان از این کود در تولید محصولات ارگانیک نیز استفاده کرد.

خرید کود شوک ۱۰x

حتما مطالعه کنید : کود شوک ۱۰x چیست؟

نحوه بسته بندی کود شوک ۱۰X به چه شکل است؟

این کود در سه شکل بسته بندی و توزیع می شود: بطری های یک لیتری. گالن پنج لیتری. گالن بیست لیتری

 مزایای کود کامل ۱۰ x  شوک و استفاده از آن

خرید کود شوک ۱۰x:

  • کامل بودن این کود و داشتن تمام مواد غذایی مورد نیاز هر گیاه.
  • قابل استفاده برای تمام محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی و گلخانه ای
  • سیستمیک بودن و قابلیت جذب از برگ و ریشه
  • دارا بودن حجم زیاد مواد آلی مانند هیومیک اسید، فولیک اسید و عصاره جلبک که باعث حاصلخیزی خاک می شود.
  •  به اصلاح خاک و کاهش شوری و PH خاک کمک می کند.
  • کمک به ظرفیت نگهداری آب در خاک
  • جلوگیری از فرسایش و کاهش حاصلخیزی خاک
  • افزایش رشد رویشی، جوانه زنی و میزان سبزینگی گیاه
  • متعغادل بودن درصد عناصر موجود در کود.
  • افزایش کیفیت محصول با خرید کود شوک ۱۰x
  • در زراعات مانند گندم، جو، سویا، کلزا و … موجب بهبود و تسریع جوانه زنی در ابتدای رشد می شود.
  • بهبود عطر، طعم و رنگ محصولات و میوه
  • افزایش مقاومت گیاه در برابر انواع تنش ها.
  • کلاته کردن عناصر موجود در خاک درواقع این کود عناصر موجود در خاک را که برای گیاه قابل جذب نیست را در اختیار گیاه قرار می دهد.
  • افزایش سوخت و ساز و فتوسنتز در گیاهان.
  • غلظت شیره گیاه را در آوند ها افزایش میدهد دیواره سلول ها را تقویت می کند و مقاومت گیاه را در برابر سرما خصوصا در ابتدای فصل بهار افزایش می دهد.
  • این کود با توجه به تنوع عناصر و میزان آنها و عملکرد آن قیمت بسیار مناسب و به صرفه ای دارد.
  • افزایش تناژبرداشتی محصولات کشاورزی
  • تحریک ریشه به جذب بیشتر و کارکرد زیاد تر.

ترکیبات کود ۱۰x شوک آمریکایی اصلی

خرید کود شوک ۱۰x:

  1. نیتروژن
  2. فسفر
  3. پتاسیم
  4. فولیک اسید
  5. هیومیک اسید
  6. آمینو اسید
  7. آهن
  8. عصاره جلبک دریایی
  9. کلسیم
  10. بور

آنالیز کود شوک ۱۰ x

خرید کود شوک ۱۰x:

  • ۵% درصد نیتروژن
  • ۲۰% فسفر
  • ۲۰% پتاسیم
  • ۱۰% فولیک اسید
  • ۱۰% هیومیک اسید
  • ۱۰% آهن
  • ۵% آمینو اسید
  • ۱۰% عصاره جلبک دریایی
  • ۵% کلسیم
  • ۵% بور

نحوه مصرف کود ده ایکس شوک چگونه است؟

از کود ۱۰X شوک به صورت آبیاری، محلول پاشی و اسپری یا همان سم پاشی می توان استفاده کرد قدرت انحلال بسیار زیاد این کود راحتی زیادی در محلول پاشی ایجاد می کند. یکی دیگر از مزایای مهم و قابل توجه این کود قابلیت استفاده از آن در سیستم های بسته آبیاری یا همان هیدروپونیک است. خرید کود شوک ۱۰x.

زمان مصرف کود شوک ۱۰X

خرید کود شوک ۱۰x: با توجه به کامل بودن کود شوک ۱۰X و داشتن مواد آلی با در صد زیاد در این کود می توان از آن در تمام طول فصل و تمام مراحل رشد گیاه از جوانه زنی در ابتدای فصل تا مرحله برداشت محصول استفاده کرد.

مقدار مصرف کود شوک ۱۰X

خرید کود شوک ۱۰x

از آنجا که کود شوک ۱۰X یک کود کامل است برای تمام محصولات کشاورزی می توان از آن استفاده کرد. اما با توجه به میزان متفاوت نیاز هر گیاه به مواد غذایی  میزان مصرف و استفاده را با توجه به نوع گیاه و محصول در نظر گرفت.

در حالت کلی برای زراعات  مانند گندم ، جو، کلزا ، لوبیا، نخود و … بین ۵ تا ۱۰ لیتر.  صیفیجات مثل هندوانه و بادنجان و گوجه و …  ۱۰ لیتر در هکتار و باغات و باغبانی مانند سیب، هلو پیته و … ۲۰ لیتر در هکتار در حالت آبیاری استفاده می شود.

برای مزارع زعفران نیز در هرهکتار ۲۰ لیتر باید آبیاری کرد. خرید کود شوک ۱۰x.

در روش محلول پاشی نیز برای تمام محصولات معیار و میزان استفاده به صورت استاندارد ۲ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب یا یک لیتر در ۵۰۰ لیتر آب است.

کود کامل ۱۰ ایکس شوک علاوه بر هیومیک اسید حاوی عصاره جلبک دریایی نیز هست، که با تامین مواد آلی و ترکیبات ثانویه مانند آلجانیت ها کمک زیادی به رشد گیاه میکند.

از دیگر ترکیبات کود کامل ۱۰ ایکس شوک فولیک و اسید آمینه های ضروری می‌باشد. اسید آمینه های ضروری از اتلاف انرژی گیاه جلوگیری میکنند باعث افزای سوخت و ساز و تقویت سیستم ایمنی گیاه و مقاومت به تنش ها و تحریک رشد می شود.خرید کود شوک ۱۰x

گرچه کودهای آلی که در ترکیب کود کامل  ۱۰X شوک وجود دارد بسیار منحصر به فرد هستند ولی برای رشد بهینه و کامل، گیاه به عناصر غذایی ضروری نیز احتیاج دارد. در کود کامل ۱۰ ایکس شوک این مهم هم نادیده گرفته نشده است و عناصر غذایی را با ترکیب متعادل شامل میشود. عناصر غذایی چون نیتروژن، فسفر، پتاسیم و…که همگی با ترکیب مناسب در این کود جایگذاری شده است.

 

خرید کود شوک 10x
شوق کشاورزان برای خرید کود شوک ۱۰x

 

خرید کود شوک ۱۰x:

ترکیبات کود کامل ۱۰x شوک شامل موارد زیر می‌باشد:

نیتروژن، ۱۰ درصد است که باعث رشد رویشی گیاه میباشد.

فسفات،  ۲۰ درصد که در ریشه زایی و بهبود طعم نیز بسیار مهم است .

پتاسیم ۱۰ درصد، که در افزایش گل و رسیدگی میوه ، بهبود رنگ و ظاهر و بازار پسندی میوه بسیار پر اهمیت است.

فولیک اسید، ۱۰ درصد برای افزایش جذب مواد کلاته شده  بسیار ضروری است.

هیومیک اسید، ۱۰ درصد برای بهبود ساختار خاک و افزایش هوموس خاک اهمیت دارد و میتواند میزان میکروارگانیزم های خاک را به شدت افزایش دهد.

آهن ۵ درصد، از زرد شدگی برگها و رنگ پریدگی جلوگیری میکند و سطح فتوسنتز را بالا میبرد و در افزایش سبزینه و کلروفیل در گیاه حیاتی است،  همچنین در افزایش قند در میوه نیز مهم است.

آمینو اسید ۵ درصد که در ذخیره شدن انرژی گیاه کمک میکند و در واقع ترکیبات نهایی حاصل از فتوسنتز را در اختیار گیاه قرار میدهد.

کلسیم ۵ درصد برای استحکام و پر شدن دانه کاربرد دارد .

بر ۵ درصد  یکی از مهمترین ریز مغذی ها است.

خرید کود شوک ۱۰x: جلبک دریایی ۱۰ درصد مواد آلی مورد نیاز گیاه را برآورده میکند و نقش مهمی در تامین نیازهای ضروری گیاه دارد.

شما عزیزان به راحتی میتوانید به این کود دسترسی داشته باشید و از مشاوره عزیزان متخصص در زمینه تغذیه گیاهی بهره ببرید.

 

خرید کود شوک 10x

 

خرید کود شوک ۱۰x

مشاور شما در خرید کود کامل ۱۰ ایکس شوک  مهندس شرفیان ۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

کود کامل ۱۰ ایکس شوک در مراحل اولیه رشد غلات میتواند با گسترش رشد ریشه و افزایش پنجه زنی و کمک به رشد رویشی زیاد؛ در مراحل اولیه افزایش عملکرد زیادی را باعث شود. اما در مراحل آخر رشد که گیاه وارد فاز زایشی شده است کود دهی با کود k60  یا کود سولوپتاس معرفی و توصیه می گردد که باعث پر شدن دانه و افزایش وزن دانه میشود.

کود ۱۰ ایکس شوک در درختان میوه هم کاربرد بسیار زیادی دارد . این کود خصوصا در زمان رشد سریع شاخه ها خصوصا در بهار بسیار کاربردی و عالی است و باعث افزایش رشد، افزایش توان بالقوه درخت برای افزایش محصول و افزایش سطح سبز درخت میگردد.

از کود ۱۰ ایکس شوک برای گیاهان آپارتمانی هم به صورت وسیع می‌توان استفاده کرد. که باعث افزایش رشد گیاهان میشود، و در جبران کمبود های غذایی گیاهان آپارتمانی، این کود کامل معجزه میکند.

نکته دیگری که در مورد مصرف همه ی کودهای شیمیایی حائز اهمیت است، این که برای تشخیص کود خوب از کودهای نامرغوب و تقلبی دو راه وجود دارد:

  • یک اعتبار و پیشینه شرکت تولید کننده ی کود.
  • دوم وجود مشتریان راضی.
  • خرید کود شوک ۱۰x

  مشتریان راضی، که از افزایش عملکرد یا بهبود کیفیت گیاهان خود فیلم و عکس ارسال نمایند.

مجموعه ما با ارائه کودهای شرکت شوک آمریکا تا کنون توانسته مشتریان راضی زیادی را به شما عزیزان معرفی کند. هر روزه فیلم هایی از مشتریان راضی در اختیار شما گذاشته میشود تا با اطمینان خرید کنید و بتوانید افزایش عملکرد و افزایش کیفیت محصول را تجربه کنید. خرید کود شوک ۱۰x.

گرچه همه ما در مورد استفاده از کودها اطلاعات خوبی داریم اما با وجود کودهای متنوع که اکنون در دسترس ما قرار دارد، بهتر است برای هر مرحله از رشد گیاه برنامه ای ویژه داشته باشیم. خرید کود شوک ۱۰x

استفاده بیش از حد کودها بدون مطالعه خاک و برگ و یا مصرف در زمان های نامناسب رشدی، از اثر بخشی کود خواهد کاست . پس بسیار لازم است قبل از اقدام به کاشت، حتما آزمایش های خاک و اب صورت پذیرد و با مشاوره از افراد متخصص برنامه ی کوددهی مناسبی تنظیم کنید. و کشت و کار خود را در بهترین شرایط آغاز کنید.

 

تماس با مشاوران متخصص علوم تغذیه  مهندس شرفیان ۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

خرید کود شوک ۱۰x

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *