پر پشت شدن بنجامین

گیاه بنجامین یکی از گیاهان تزیینی است که به صورت درختچه در گلدان و باغچه ها قابل کاشت است. یکی از زیبایی های این گیاه رنگ برگ و تعداد برگهای آن است. پر پشت شدن بنجامین یکی از عوامل مهم در زیبا شدن و بهتر دیده شدن گیاه است.

بنجامین یک گیاه تزیینی است و نیاز به هوا و دمای معتدل و شرایط مساعد دارد. پرپشت شدن بنجامین نیاز به نور مناسب هم دارد . تمام این شرایط باید به صورتی باشد که بتواند به بهترین صورت نیاز های زیستی این گیاه برآورده شود تا بهترین رشد را داشته باشد.

پر پشت شدن بنجامین

نگهداری از درختچه بنجامین نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی حساسیت بیشتری دارد. بنجامین در کل نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی گیاه حساس تری است. پس پرپشت شدن بنجامین و درخت آن نیاز به توجه بیشتری نسبت به سایر گلها و گیاهان دارد.

شرایط نگهداری از بنجامین

شرایط آبیاری:

برای  پر پشت شدن بنجامین و افزایش تعداد برگهای آن نیاز به آبیاری منظم و دقیق دارید به صورت عادی و در دمای محیط خانه گلدان بنجامین در طول هفته به یک بار آبیاری نیاز دارد. البته با توجه به حجم گلدان و زهکشی خاک آن و  میزان خاک و نوع خاک گلدان باید به آبیاری توجه کرد.

 

پر پشت شدن بنجامین

 

تامین رطوبت:

بنجامین گیاهی است که علاوه بر نیاز به آبیاری نیاز به مقداری رطوبت نیز در محیط خود دارد. با توجه به محیط نگهداری باید به این نیاز بنجامین توجه کنید و در تامین رطوبت آن نیز دقت کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که از نظر شرایط آب و هوایی مرطوب است به صورت طبیعی این رطوبت تامین می شود. اما اگر در مناطق خشک تر ساکن هستید بهتر است که هر دو روز یک بار با اسپری آب پاش رطوبت گیاه را تامین کنید تا به پر پشت شدن بینجامین خود و شادابی و نشاط آن بیشتر کمک کنید.

نیاز  نوری:

پر پشت شدن بنجامین نیاز به مراقبت زیادی دارد. یکی از مهم ترین نیازهای تمام گیاهان، نیاز به نور است. بنجامین هم مانند سایر گیاهان ناگزیر از دریافت نور خورشید است. برای پر پشت شدن بنجامین شما باید گلدان یا گیاه را در محیطی قرار دهید که پر نور باشد و از طرفی هم نور غیر مستقیم و ملایمی داشته باشد. چرا که در صورت تابش نور شدید و مستقیم به بنجامین حاشیه برگ های آن سوخته و سپس برگهای آن خواهد ریخت. برای پر پشت شدن بنجامین خود گلدان را در محیطی پر نور با نور ملایم و غیر مستقیم بگذارید تا به بهترین شکل نیاز این گیاه به نور تامین شود.

شرایط دمایی:

بنجامین یک گیاه بومی مناطق معتدل است پس باید دمای محیط متعادل باشد نه گرم و نه سرد. هوای گرم یا سرد موجب خشک شدن و ریزش برگهای بنجامین خواهد شد. دمایی بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بهترین دمای نگهداری برای پر پشت شدن بنجامین است.

سایر شرایط نگهداری:

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد باید به یک نکته بسیار مهم دیگر در مورد بنجامین توجه کنید. بنجامین یک گیاه بسیار حساس به تنش های محصطی است. در واقع استرس تاثیر بسیار شدیدی بر روی بنجامین می گذارد. پر پشت شدن بنجامین نیاز به یک محیط آرام و بدون تنش و استرس هم دارد.

استرس و تنش برای گیاهان به معنی به هم خوردن ناگهانی شرایط محیطی آنهاست. به عنوان مثال:

کاهش یا افزایش سریع دمای محیط

تشنه ماندن و خشکی کشیدن گیاه و خاک و ریشه های آن.

تغییر رطوبت محصط.

ضربه خوردن یا تکان خوردن شدید یا وزش شدید باد.

و حتی جابجا شدن و جابجا کردن محل گیاه یا گلدان.

از مهمترین عوامل تنش یا استرس برای گیاهان هستند که این عوامل بر روی گیاه بنجامین نیز به شدت تاثیر گذار است.

برای جلوگیری از وارد شدن تنش و استرس به بنجامین از جابجا کردن آن تا حد امکان جلوگیری و خود داری کنید. اجازه ندهید به گلدان یا درختچه یا شاخه های آن ضربه وارد شود. تکان های شدید بسیار بر روی برگ ریزی بنجامین تاثیر می گذارد. به همین دلیل سعی کنید از قرار دان گلدان در مسیری که رفت و آمد در آن زیاد است به شدت خودداری کنید.

 

پر پشت شدن بنجامین

 

تهویه و جریان هوا:

محیطی که در آن گیاه بنجامین خود را قرار میدهید علاوه بر دما و نور مناسب و آرامش آن باید تهویه مناسبی هم داشته باشد. منظور از تهویه مناسب هوا برای بنجامین، وجود جریان هوا با دمای مناسب است بنجامین به شرایط تهویه هوا نیز حساس است عدم گردش هوا بر رشد تمام گیاهان تاثیر منفی می گذارد و حتی می تواند باعث بروز یک سری بیماری ها خصوصا بیماری های قارچی می شود. مانند سفیدک ها. به همین دلیل باید گلدان در محیطی باشد که تهویه هوا نه به صورت مدام بلکه در روز یک یا دوبار هوای تازه با دمای مناسب در آن جریان داشته باشد.

یکی دیگر از مسایل مهم در نگهداری از بنجامین نگهداری از آن در محیطی کم سرو صدا و آرام است. سر و صدای زیاد در محیط هم برای این گیاه آزار دهنده و تنش زا است.

برای مثال تمام کسانی که گیاه بنجامین نگهداری می کنند حتما دیده اند که جا بجا کردن گلدان این گیاه منجر به ریزش برگهای آن می شود و این کار استرس شدیدی گیاه وارد می کند. و جلو پرپشت شدن بنجامین را می گیرد.

نگهداری درست و مناسب و آگاهانه برای پر پشت شدن بنجامین نیاز به رعایت نگات آسان ولی حساسی دارد.

پس از تمام موارد گفته شده در بالا یک مساله مهم دیگر برای تمام گیاهان تغذیه آنها است.

برای پر پشت شدن بنجامین باید به تغذیه آن نیز توجه کنید. پرپشت شدن بنجامین یعنی افزایش تعداد برگهای آن. در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کنید از ریزش برگ های بنجامین جلوگیری می کنید. ولی گیاه مدام به رویش برگ های جدید هم نیاز دارد و این به معنی رشد گیاه است.

تمام گیاهان برای رشد به مواد غذایی و معدنی نیاز دارند. در محیط خانه که گیاهان را در گلدان یا باغچه نگهداری می کنیم دسترسی گیاه به منابع غذایی کم و محدود هست و به همین دلیل باید ما خودمان این منابع را در اختیار گیاه بگذاریم. کود دهی بهترین روش برای تامین مواد و منابع غذایی برای گیاهانی است که در محیط منزل نگهداری می شوند.

کود های زیادی برای گیاهان آپارتمانی وجود دارد اما باید از میان آنها ماده ای را انتخاب کنید که کامل تر و بهینه تر برای شما عمل کند. پر پشت شدن بنجامین

در بالا هم اشاره شد که بنجامین علاوه بر اینکه مانند سایر گیاهان رشد می کند به دلیل اینکه به تنش ها و استرس های محیطی حساس است به سرعت دچار برگ ریزی می شود. پر پشت شدن بنجامین نیاز به مراقبت بیشتری دارد. از نظر تغذیه و کود دهی نیز همین طور. باید کودی تهیه کنید که تمام مواد مورد نیاز گیاه را داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات بر سر راه پر پشت شدن بنجامین این است که گاهی اوقات این گیاه دچار توقف رشد می شود. یعنی این که هیچ برگ جدیدی باز نمی کند و جوانه های رویشی آن رشد نمی کنند. این اتفاق هم یا به دلیل بروز تنش یا استرس و یا به دلیل کمبود یک سری ریز مغذی های مورد نیاز گیاه می افتد.

به همین دلیل برای پر پشت شدن بنجامین به کودی نیاز دارید که در مرحله اول تمام عناصر مورد نیاز گیاه را داشته باشد. چه عناصر درشت یا میکرو، و چه، ریز عنصر ها، یا ماکرو. پس کامل بودن عناصر و مواد موجود در کود مهم است.

مرحله بعدی این که اگر گیاه ما دچار استرس یا تنش شده و یا توقف رشد کرده یا به اصطلاح عام قهر کرده است، دیگر با تامین عناصر و مواد نمی توان بنجامین را به روند عادی رشد برگرداند،

 

در این شرایط باید از مواد ضد استرس یا همان ضد تنش و محرک های رشد استفاده کرد تا چرخه زیستی یا بیولوژیک گیاه را ابتدا به حالت عادی برگرداند و آن را فعال کند تا سپس گیاه بنجامین بتواند از مواد و عناصر موجود در کود استفاده کند.

 

پر پشت شدن بنجامین

 

برای پر پشت شدن بنجامین پس از مناسب کردن شرایط محیطی حال باید به انتخاب کود مناسب فکر کنید. در پاراگراف بالا هم ویژگی کود مناسب گفته شد.

کود ۱۰x شوک یک کود کامل است که هم حاوی عناصر شیمیایی و مواد معدنی است، و هم دارای مواد ضد استرس و مواد محرک رشد است.

مواد معدنی و عناصر شیمیایی موجود در کود شوک ۱۰ ایکس عبارتند از:

نیتروژن

فسفر

پتاسیم

آهن

کلسیم

و بور است.

مواد ضد تنش و محرک های رشد موجود در کود شوک ده ایکس هم عبارتند از:

هیومیک اسید

فولیک اسید

آمینو اسید و

عصاره جلبک دریایی است.

آمینو اسید یک ماده ضد تنش و ضد استرس است. که برای پر پشت شدن بنجامین بسیار موثر است

البته شما می توانید برای جلوگیری از وارد شدن تنش و استرس و حتی رفع و جلوگیری از آن در گیاه بنجامین خود به صورت مستقل از کود آمینو اسید خالص شوک استفاده نمایید. این کود با داشتن غلظت و خلوص بالا از آمینو اسید،‌گیاه شما را به بهترین شکل تغذیه گرده و باعث از بین رفتن اثر بد تنش و استرس بر روی گیاهان می شود.

از بین بردن اثر بد تنش و استرس  از گیاه و همینطور مقاوم کردن گیاه در برابر انواع تنش و استرس بهترین عملکرد کود آمینو اسید شوک است. این کود با داشتن ۸۰٪‌ آمینو اسید خالص و داشتن حالت نانو در مولکول های آن به سرعت و بسیار راحت توسط گیاهان جذب می شود و عملکرد بسیار سریع و موثر خواهد داشت

عصاره جلبک دریایی یک محرک بسیار عالی رشد است و فولیک اسید هم به جذب عناصر و انتقال آنها به شدت کمک می کند. هیومیک اسید نیز شرایط خاک را اصلاح و رشد ریشه و جذب آن را تحریک می کند. و منجر به پر پشت شدن بنجامین می شود

کود شوک ۱۰ ایکس به عنوان یک کود کامل تمام نیازهای رشد و تغذیه گیاه بنجامین را تامین می کند از طرفی با داشتن انواع محرک های رشد و مواد ضد تنش جوانه زنی و رشد گیاه را تحریک می کند و به حفظ برگها و جلوگیری از ریزش آنها کمک می کند.

شما با فراهم کردن شرایط مناسب برای نگهداری از بنجامین و همین طور استفاده از کود شوک ۱۰x می توانید یک ینجامین سرحال و شاداب و پر برگ و پر پشت داشته باشید.

پر پشت شدن بنجامین

برای تهیه و خرید کود شوک ده ایکس با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

۰۹۳۸۰۳۲۶۷۸۲

مهندس شرفیان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *