کود آلمکس برای نارنگی

بهترین کود برای گوجه :

بهترین کود برای گوجه فرنگی : گوجه فرنگی یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین محصولات کشاورزی در دنیا است. کاشت و پرورش این محصول بخش بزرگی از اقتصاد صنعت کشاورزی در سرتاسر دنیا را به خود اختصاص داده است. بهترین کود برای گوجه فرنگی مصرف زیاد، بار دهی مطلوب و قابلیت کاشت در بیشتر مناطق زمین از مزایایی است که گیاه گوجه فرنگی را به یک زراعت محبوب برای کشاورزان تبدیل کرده است.

تاریخچه کود برای گوجه

گوجه فرنگی  ابتدا در پرو مصرف و کاشت می شده و سپس توسط اسپانیایی ها در طول دوره استعمار به مکزیک و پس از آن به تمام دنیا منتقل شده است. این گیاه به صورت مستمر بار دهی دارد و در طول دوره رشد تا ۵ چین می توان از هر بوته محصول برداشت کرد. به همین دلیل صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشاورز دارد. کاشت گوجه فرنگی هم در مزارع و هم در گلخانه به روش های مختلف انجام می شود.

بهترین کود برای گوجه

بررسی مراحل کاشت و بهترین کود برای گوجه فرنگی

در این نوشته می خواهیم نیاز های غذایی بوته گوجه فرنگی در مراحل مختلف رشد را بررسی و تاثیر و خاصیت کود کامل آل مکس جنریت بر گوجه فرنگی را در مراحل مختلف رشد از کاشت تا برداشت محصول را مطالعه نماییم.

به جرأت می توان گفت کود کامل آل مکس جنریت یکی از بهترین کودهای کامل در دنیا برای زراعت و باغبانی است و تمام نیازهای گیاهان را در مراحل مختلف رشد آنها به بهترین شکل تامین می کند. دارا بودن اکثر مواد معدنی مورد نیاز گیاهان؛ و داشتن تمام مواد محرک رشد و اصلاح کننده آب و خاک و هورمون های گیاهی و مواد ضد تنش و داشتن ۹ عنصر اساسی مورد نیاز گیاهان از وبژگی های بارز کود آمل آل مکس جنریت است.

مزایای آل مکس جنریت به عنوان بهترین کود برای گوجه فرنگی :

این کود دارای ۱۳ عنصر و ماده آلی و معدنی است و تمام نیاز های گیاهان را به بهترین شکل ممکن تامین می کند و گیاه را به بالاترین سطح عملکرد خود می رساند. در این متن به دنبال بررسی تاثیر کود آل مکس بهترین کود برای گوجه فرنگی  هستیم. گوجه فرنگی به آبیاری منظم و متوسط، نور بالا، دمای متعادل بین ۲۲ تا ۳۳ درجه از نظر بهترین دما برای رشد و مواد معدنی و عناصر و ریز مغذی های زیاد برای رشد نیاز دارد.

انتخاب نوع و رقم مناسب برای کاشت با توجه به محل کشت و شکل کاشت یعنی در گلخانه یا مزرعه از عوامل مهم در ابتدای کاشت گوجه فرنگی است. آماده سازی بستر کاشت قبل از کاشت نیز اهمیت بسیاری در باردهی گوجه فرنگی دارد.

 

مزایای استفاده بهترین کود گوجه

روش های کاشت و کود دهی گوجه فرنگی :گی

بهترین کود برای گوجه

پس از کاشت گوجه فرنگی که می تواند به روش گاشت بذر یا کاشت نشا در زمین مزرعه یا گلخانه باشد عملیات داشت و زحمت کشاورزان برای برداشت یک محصول ایده آل و دلخواه شروع می شود. همانطور که گفته شد کاشت گوجه فرنگی به دو صورت کاشت بذر و کاشت نشا در مزرعه یا گلخانه انجام می شود که هر یک از این روش ها ویژگی هایی خاص به خود را دارند.

در صورت کاشت بذر، ریشه گیاه توان بهتری در هماهنگی خود با محیط، افزایش و گسترش در خاک دارد و بدون تحمل هرگونه تنش دمایی و جابجایی ناشی از جابجایی و تغییر محیط به کار خود ادامه می دهد و ثبات و یک نواختی بیشتری در مرحله ابتدایی رشد خود یعنی از جوانه زنی تا شش برگی شدن بوته خواهد داشت. این روش کاشت تاثیر زیادی در افزایش کیفیت محصول برداشتی خواد داشت از طرفی در روش  کاشت در خزانه و  کاشت نشا، شما می توانید در هنگام سرمای هوا کاشت بذر را در محیط گرم خزانه آغاز و با گرم شدن هوا نشا را به محیط اصلی کاشت منتقل و برای چند هفته در کاشت و باردهی گوجه فرنگی جلوتر باشید و سریعتر محصول را به بازار مصرف برسانید.

کود دهی گوجه فرنگی :

درباره بهترین کود دهی گوجه فرنگی در بخش های متفاوت رشد خود می توانیم این کار را از زمان کاشت بذر آغاز نماییم. در کاشت بذر یکی از مهمترین موارد سرعت جوانه زنی و نسبت بذرهای جوانه زده به کل بذر های کاشته شده است. به صور معمول در کاشت بذر یک تعداد از بذر های کاشته شده جوانه نمی زنند و به اصطلاح رد می دهند. برای کاهش میزان خطای بذرها و افزایش حد اکثری جوانه زنی بذر ها روش های زیادی وجود دارد.

بذر مال توسط بهترین کود گوجه فرنگی

بهترین کود برای گوجه

یکی از مهمترین این کارها انجام بذرمال با کود است. بذر مال یک کار بسیار مفید و موثر برای تحریک بذر به جوانه زنی و افزایش سرعت رشد دانه،رشد همزمان و یکنواخت دانه های کاشته شده و گسترش ساختار ریشه گیاه در ابتدای رشد است. چند تا از مهمترین عناصر برای گیاهان و دانه ها و بذرهای کاشته شده در مرحله جوانی زنی عناصر: روی، بور، فولیک اسید، هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی است.

کود کامل آل مکس جنریت با دارا بودن مقدار زیادی از روی و بور همینطور میزان مناسبی از عصاره جلبک دریایی، فولیک اسید و هیومیک اسید می تواند به بهترین شکل ممکن به بذرهای کاشته شده برای جوانه زنی کمک کند. یکی از مهمترین دست آوردهایی که کشاورز می تواند با انجام بذر مال با کود کامل آل مکس جنریت به دست آورد. رشد و جوانه زنی یکنواخت تمامی بذرها در محیط کاشت است که مزایای بسیاری زیادی دارد. از جمله راحتی در انجام کاشت نشا، یکنواختی رشد و آسان شدن کار کود دهی و در نهایت گلدهی بیشتر، یکدست و رسیدن یکنواخت و همزمان محصول که کار برداشت و فروش را بسیار راحت و کم هزینه تر می کند.

روی و بور :

این دو عنصر به صورت مستقیم در کار جوانه زنی و ریشه گذاری ابتدایی بذر بسیار موثر و دخیل است.

فولیک اسید:

یک ماده موثر در افزایش جذب مواد و انتقال آنها به داخل گیاه است که در مرحله جوانه زنی بسیار اهمیت دارد و از طرفی در گیاه رشد ریشه را بسیار تحریک می کند و به گسترده تر شدن ساختار ریشه کمک می کند.

هیومیک اسید:

هیومیک اسید نیز بافت خاک را بهبود می دهد سطح PH خاک را کاهش میدهد و بافت خاک را پوک می کند در نتیجه ریشه گیاه به راحت ترین شکل رشد و رشد گیاه بسیار بهتر ادامه پیدا می کند.

عصاره جلبک دریایی:

این ماده در صورتی که از جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوسوم که در سواحل اقیانوسی ایالات متحده رشد می کند، تهیه شده باشد دارای حجم بسیار زیادی از هورمون های محرک رشد است. حدود ۷۵ نوع هورمون رشد گیاهی که یکی از کارهای موثر آن تحریک رشد و جوانه زنی  بذر و گیاه است. تمامی این مواد در کود کامل آل مکس در اندازه و درصد بسیار متناسب و متعادل در حد نیاز هر گیاه یا دانه ای وجود دارد که تمام نیاز های گیاه را در تمام مراحل رشد خصوصا جوانه زنی دانه به بهترین شکل ممکن تامین می کند.

قیمت خرید کود گوجه

بهترین کود برای گوجه

روش های انجام بذر مال توسط بهترین کود برای گوجه :

بذرمال با کود کامل آل مکس جنریت بهترین کود برای گوجه فرنگی را به چند روش می توان انجام داد:

۱ـ پهن کردن بذر بر روی سطح

و پاشیدن یا اسپری کردن کود آلمکس به صورت مستقیم روی بذر. پس از انجام این کار اجازه دهید تا بذرها خشک شود و سپس کاشت را انجام دهید. در این روش در هر لیتر آب شش سی سی از کود کامل آل مکس جنریت حل کنید.

۲ـ در روش دیگر در یک ظرف آب بزرگ

مقداری از کود آلمکس جنریت را ریخته بذر ها را در یک صافی متناسب با اندازه بذرها یا یک کیسه پارچه ای ریخته و آن را در داخل ظرف آب برای چند لحظه قرار دهید تا بذر ها به کود آغشته شده و سپس از محلول کود خارج کنید اجازه دهید خشک شوند و سپس کاشت کنید. در این روش در هر بیست لیتر آب ۵۰۰ سی سی یا نیم لیتر از کود آل مکس جنریت حل کنید. البته پس از انجام کار بذرمال می توان از محلول باقی مانده برای کود دهی استفاده کنید و قابل استفاده میباشد هم به روش آبیاری و هم برای محلول پاشی.

مزایای بذرمال

این کار رشد دانه هارا بسیار تحریک و یک نشا و بوته قوی و پر توان برای کشاورز ایجاد می کند. پس از جوانه زنی کود دهی برای گیاه تازه جوانه زده کار بسیار خطر ناکی است و ممکن است که به رشد گیاه آسیب زده و به اصطلاح بوته بسوزد. به همین دلیل بهترین کار این است که تا مرحله شش برگی شدن از کود دهی به بوته ها پرهیز کرد تا این بوته ها به یک وضعیت تثبیت شده برسند و توانایی جذب و فراوری مواد کودی را به عناصر و بافت های مورد نیاز پیدا کنند. بهترین کود برای گوجه

پس از شش برگی شدن، فسفر به همراه هیومیک و ازت موادی هستند که برای رشد بوته گوجه فرنگی مهم است تا هم رشد ریشه متناسب داشته باشد و هم تعداد شاخه و برگ به میزان مناسب و زیاد تولید شود. تمام این عناصر و مواد در کود کامل آل مکس جنریت با غلظت و میزان مورد نیاز گیاهان موجود است به مقداری که نه کمبودی برای رشد اجاد کند و نه باعث ایجاد آسیب به دلیل غلظت بیش از حد شود درنتیجه کود آل مکس جنریت میتواند گیاه را تا مرحله پیش از گلدهی که باید افزایش حجم و سطح و بر در بوته ایجاد شود پیش ببرد. بهترین کود برای گوجه

ازت موجود در آل مکس جنریت رشد رویشی گیاه را تحریک و تعداد شاخه ها و ساقه های بوته را افزایش می دهد مقدار این عنصر در کود کامل آل مکس جنریت به اندازه ای است که نه باعث سوختگی در بوته شود و نه رشد گیاه را با توقف روبروکند و باعث عقب ماندگی و کم رشدی بوته شود. یک بوته با حد اکثر میزان ممکن رشد به دست می دهد.

نحوه استفاده از کود گوجه

افزایش گلدهی بوته های گوجه فرنگی

بهترین کود برای گوجه

پس از تکمیل رشد رویشی بوته نوبت به گلدهی می شود هرچه میزان گل انگیزی در بوته ببیشتر باشد تعداد بالقوه گوجه فرنگی در بوته نیز بیشتر می شود. در این مرحله عناصری مانند پتاس، منگنز، روی و عصاره جلبک تاثیر بسیاری دارند. تمام این مواد و عناصر در کود آل مکس جنریت به میزان بسیار حساب شده و متعادل برای رشد گیاهان خصوصا گوجه فرنگی موجود هست. پتاس این عنصر تاثیر مستقیم در گلدهی بوته داشته همینطور عصاره جلبک موجود در کود آل مکس به دلیل داشتن هورمون های گیاهی بوته را به همراه پتاس به گلدهی بیشتر تحریک می کند. اگر در این مرحله از کود آمینو اسید ۸۰% جنریت نیز استفاده شود مقدار بیشتری از آمینواسید خالص به بوته گوجه فرنگی می رسد که این امر باعث افزایش سوخت و ساز در بوته گوجه فرنگی می شود و در این مرحله آلمکس مواد مورد نیاز تشکیل گل را به همراه میزان مشخص آمینواسید تامین می کند اما اگر از کود آمینواسید ۸۰% جنریت هم استفاده شود این کود در کنار آل مکس کمک بسیار زیادی به تشکیل گل های بیشتر در بوته گوجه فرنگی خواهد کرد و گل بیشتری تولید می شود بدون آنکه به بوته فشار بیش از حد وارد شود.

یکی از مسائل بسیار مهم که کشاورزان باید به آن توجه کنند این است که در این مرحله گلدهی (گلدهی هر نوع گیاهی) آبیاری کود آل مکس پیش از آنکه گلدهی بوته آغاز شود تاثیر زیادی در گلدهی بوته خواهد داشت. بهترین کود برای گوجه

اما پس از آنکه بوته گل داد یا هر گیاه دیگری؛ باید در آبیاری دقت کرد تا بیش از حد به گیاه آبیاری نشود چراکه یکی از مواردی است که باعث ریزش گل در گیاهان و گاهش میزان باردهی آنها می شود. در نتیجه در هنگام گلدهی باید آبیاری را تنظیم و به اندازه آبیاری کرد تا نه گیاه به حالت تشنگی بیوفتد و دچارتنش شود و نه اینکه به دلیل آبیاری زیاد دچار ریزش گل شود. در این شرایط یکی از بهترین موادی که می تواند به گیاه در کنترل شرایط و حفظ حالت ایده آل و خوب خود کمک کند آمینو اسید ۸۰درصد جنریت هست در این شرایط استفاده از آمینو اسید خالص جنریت با غلظت ۸۰% گیاه را متناسب با وضعیت خود مقاوم، آماده و شاداب نگه می دارد و در کنار کود آل مکس جنریت تمام گلها را حفظ می کند و آنها را تبدیل به میوه می کند.

 

گوجه فرنگی در چند مرحله (تا پنج چین) بار دهی دارد برای همین به شکل مستمر گلدهی دارد بنا بر این استفاده همزمان از آمینواسید۸۰% جنریت به همراه کود کامل آل مکس جنریت به بوته گوجه فرنگی کمک می کند به طور مرتب حد اکثر گلدهی و بیشترین میزان تبدیل گل به میوه را داشته باشد و بتواند بهترین و ببیشترین میزان محصول را تولید کند. پس از مرحله گلدهی و تبدیل گل به میوه؛ بوته گوجه فرنگی وارد مرحله دیگری می شود که باید محصول درشت  و رسیده شود.

در این مرحله افزایش حجم، رنگ گیری و عطر و طعم محصول مهم است. در این مرحله عناصر و مواد زیادی دخیل هستند و برای به دست آوردن یک محصول مناسب و عالی بوته گوجه فرنگی به عناصر زیادی برای نیاز دارد. پتاسیم، منگنز، منیزیم، آمینو اسید، فولیک اسید، آهن، فسفر و عصاره جلبک دریایی از جمله موادی هستند که در مرحله رسیدن گوجه فرنگی تاثیر بسیار بالایی بر کیفیت نهایی محصول دارند. مجموعه این عناصر در کنار هم اگر با درصد و مقدار مناسب در اختیار گیاه قرار بگیرند بوته گوجه فرنگی و یا هر گیاه دیگری می تواند بهترین محصول را بدهد.

ویژگی آل مکس به عنوان بهترین کود برای گوجه این است که این مواد را با بهترین و متعادل ترین ترکیب و بیشترین درصد تاثیر در خود جای داده است و ویژگی دیگر آن این است که تمام مواد مورد نیاز را همراه با هم دارد تا در این مرحله تمام ویژگی های محصول در کنار هم رشد کند.

برای مثال یکی از معضلاتی که مزارع گوجه فرنگی با آن روبرو شده تاخیر و کندی در رنگ گیری محصول است.

بررسی اثرات مفید بهترین کود گوجه

به این صورت که محصول درشت شده و اندازه مناسبی پیدا می کند ولی رنگ میوه هنوز سبز است. به این دلیل کشاورز مجبور به پرداخت هزینه اضافه برای محصولی می شود که به رنگ آوری گوجه کمک کند. استفاده از آل مکس تمام این نیازها را به صورت همزمان تامین می کند. در کنار آل مکس تامین بیشتر پتاسیم برای بوته گوجه فرنگی به گیاه کمک می کند تا محصول درشت تر و سالم تری را به ثمر رساند.

برای تامین پتاس بیشتر برای گوجه فرنگی

و افزایش تناژ برداشت می توانید از کود تخصصی پتاس بالای جنریت به نام k66 استفاده کنید.ب

بهترین کود برای گوجه

K66 یک کود بابالاترین غلظت ممکن پتاس در دنیا است که بیشترین میزان پتاسیم را برای درشت شدن تمام محصولات کشاورزی به همراه دارد و تاثیر بسیار بسیار عالی در مزارع گوجه فرنگی برای درشت تر شدن و افزایش حجم و وزن محصول گوجه فرنگی داشته است. K66 علاوه بر غلظت بالای پتاس برای تاثیر و جذب و عملکرد بیشتر دارای ۱۰% آمینواسید است که هم سرعت جذب و کارایی پتاس را افزایش می دهد، هم از آسیب دیدن بوته جلوگیری می کند و هم سوخت و ساز سلول ها را افزایش داده و به گیاه کمک می کند تا از حد اکثر ممکن پتاس موجود در محصول K66 جنریت استفاده کند و حداکثر حجم و وزن را در محصول گوجه فرنگی ایجاد کند. همچنین K66 دارای ۴% آهن است که به افزایش سوخت و ساز بوته گوجه فرنگی کمک می کند و کیفیت محصول را افزایش خواهد داد.

از طرفی استفاده از کود آل مکس به دلیل داشتن فولیک اسید و عصاره جلبک دریایی به افزایش رنگ و طعم محصول کمک زیادی می کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از آل مکس جنریت افزایش درصد بافت و حجم گوشت محصول گوجه فرنگی است و وزن و حجم مفید محصول را ۱۰۰% افزایش داده و گوجه فرنگی با عطر و طعم و رنگی بی نظیر به دست خواهد داد. یکی درگی از مهمترین مسائل در کاشت گوجه فرنگی که از مزایاز اقتصادی کاشت این محصول کشاورزی است تعداد چین از بوته گوجه فرنگی است. کود کامل آل مکس جنریت به عنوان بهترین کود برای گوجه فرنگی به دلیل داشتن مواد معدنی و عناصری مانند روی، بور، عصاره جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوسوم و ازت و پتاسیم بوته گوجه فرنگی را به رشد زایشی بیشتر تحریک کرده و گل انگیزی و باردهی بوته راافزایش می دهد. بهترین کود برای گوجه

نکته دیگر در مورد تعداد چین از بوته حفظ کیفیت و بازارپسندی محصول در چین های بالا یا نهایی گوجه فرنگی است. آلمکس جنریت به دلیل داشتن ۱۳ نوع ماده آلی و عنصری مانند روی، بور، آمینو اسید، فولیک اسید، هیومیک اسید، پتاسیم و … کیفیت  و کمیت باردهی در بوته گوجه فرنگی را در بالاترین حالت ممکن حفظ می کند و حجم و کیفیت برداشت را در چین های چهار و پنج نیز مانند چین های ابتدایی میکند تا حد اکثر سود دهی برای کشاورز حفظ شود.

نتیجه گیری:

بهترین کود برای گوجه

کود کامل آل مکس بهترین کود برای گوجه فرنگی به شکلی عالی تمام نیاز های بوته و گیاه گوجه فرنگی را در تمام طول رشد به بهترین و کامل ترین شکل تامین می کند و یک محصول با کیفیت عالی تولید میکند. کیفیت بسیار عالی محصول و بازار پسندی در حد بازارهای صادراتی و بین المللی میوه و تربار از مزایای استفاده از کود کامل آل مکس جنریت است.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *