کود آلمکس برای نارنگی

کود آلمکس برای نارنگی

کود آلمکس برای نارنگی محصولی می‌باشد که حاوی مقادیر زیادی کلسیم به همراه اسید آمینه است که باعث جذب سریع و آسان کلسیم می‌شود.

کود آلمکس برای نارنگی حاوی ۲۰ درصد کلسیم و اسیدهای آمینه است. وجود آمینو اسیدها که خاصیت بهبود تلقیح گل را دارند، آمینه موجود در کود آلمکس برای نارنگی را به یک کود تخصصی برای دوران گلدهی تبدیل کرده است. این کود علاوه بر افزایش مقدار گل، با تقویت ساقه گل از ریزش گل‌ها و میوه‌های تازه تشکیل شده جلوگیری می‌کند و در نهایت منجر به افزایش قابل توجه عملکرد خواهد شد.

ازآنجا که آل مکس حاوی تعداد زیادی از عناصر معدنی است به راحتی تمام نیاز های گیاه  و میوه نارنگی به تمامی مواد معدنی و عناصر عذایی را تامین می کند به همین دلیل می تواند به عنوان بهترین کود برای تغذیه درختان نارنگی به شمار رود.

البته خود درختان نارنگی هم برای تولید یک محصول مناسب و خوب نیاز به حجم بسیار زیادی از عناصر معدنی و مواد مغذی دارند که آل مکس با داشتن ۱۳ نوع ماده عالی و عناصر غذایی، بهترین گزینه برای نغذیه درختان نارنگی است. با استفاده از این کود اول اینکه هیچ نوع کمبود و فقر غذایی در درختان میوه ایجاد نیم شود. مزیت دوم این است که محصول بسیار با کیفیت و عالی به دست می آید

 

کود آلمکس برای نارنگیکود آلمکس برای نارنگی

 

وجود این آمینو اسیدهای موجود در کود آلمکس برای نارنگی که خاصیت بهبود تلقیح گل را دارند، کود آلمکس برای نارنگی را به یک کود تخصصی برای دوران گلدهی تبدیل می‌کند. این کود علاوه بر افزایش تعداد گل‌ها با تقویت ساقه گل از ریزش گل‌ها و میوه‌های تازه تشکیل شده باعث جلوگیری و در نهایت افزایش قابل توجه عملکرد خواهد شد.

با استفاده از کود آلمکس برای نارنگی، جذب کلسیم در گیاه شما تضمین می‌شود. کلسیم فواید زیادی دارد از جمله افزایش کمیت و کیفیت محصولات و افزایش ماندگاری محصولات و … با استفاده از این کود و جبران کمبود کلسیم از بیماری‌های مرتبط با کمبود کلسیم نیز پیشگیری می‌شود. علائم کمبود کلسیم در برگ‌های جوان گیاه بروز می‌کند. برای مطالعه بیشتر در مورد کلسیم می‌توانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در غیاب عناصر غذایی، گیاهان دچار آفات و بیماری‌ها می‌شوند و تحمل آن‌ها نسبت به شرایط آب و هوایی کاهش می‌یابد. کود آلمکس برای پس نارنگی ته تنها منبع کلسیمی است که می‌توان از آن به صورت محلول استفاده کرد. کود آلمکس برای نارنگی علاوه بر تامین مقدار کلسیم مورد نیاز گیاهان، به عنوان یک عامل پیشگیری کننده در برابر بیماری‌های گیاهی نیز استفاده می‌شود.

کوددهی کود آلمکس برای نارنگی

استفاده از کود آلمکس برای نارنگی در مراحل مختلف رشد، گلدهی و تولید میوه به تامین مواد مغزی گیاه کمک کرده و در تولید محصولات با کیفیت تاثیر بسزایی دارد. تقویت درخت نارنگی از همان ابتدای کاشت درخت تا برداشت محصول و به خصوص فصل رشد بسیار حیاتی است و تنها با بهره‌مندی از برنامه کوددهی درخت نارنگی امکان‌پذیر است. برای انتخاب کود مناسب برای درخت نارنگی، ابتدا باید میزان مواد مغذی مورد نیاز درخت را اندازه بگیرید و سپس کود را تهیه کنید. اگر اطلاعات کافی در مورد کود مخصوص نارنگی، زمان کوددهی درخت نارنگی و بهترین روش کوددهی نارنگی ندارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین کود برای درختان نارنگی

درخت نارنگی از آن دسته مرکباتی است که محصولی آب‌دار و شیرین تولید می‌کند که گزینه مناسبی برای کاشت کشاورزان و باغداران می‌باشد. تامین شرایط محیطی مساعد و همچنین توجه به تغذیه درخت نارنگی از جمله مواردی است که برای داشتن محصولی با کیفیت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. لازم به ذکر است که عدم تعادل مواد مغزی به درخت نارنگی آسیب می‌زند بنابراین بهتر است قبل از مصرف کود، آزمایش خاک انجام شود و درخت نارنگی بر اساس نتیجه کوددهی شود. سن درخت نیز در میزان کوددهی درخت نارنگی تاثیر دارد و هر چه درخت جوان‌تر باشد به کوددهی بیشتری نیاز دارد.

برای داشتن درخت نارنگی تازه با برگ‌های براق و سبز، کود را به عنوان کود مخصوص درخت نارنگی انتخاب کنید که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاه باشد. از جمله کلسیم، پتاسیم، فسفر و ریزمغذی‌ها تا بتواند تمام نیازهای تغذیه‌ای درخت را تامین کند. استفاده از کود کلسیمی به رشد برگ‌های سالم درختان کمک می‌کند.

زمان کوددهی کود آلمکس برای نارنگی

بهترین کود برای رشد سریع نارنگی اگر در زمان مناسب استفاده شود باعث افزایش بهره‌وری درخت می‌شود. نارنگی نیز مانند سایر درختان به برنامه کوددهی منظم نیاز دارد و استفاده از کود در زمان نامناسب باعث کاهش بهره وری درخت و تولید محصول با کیفیت می‌شود. گیاهان در مراحل مختلف رشد خود به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی نیاز دارند.

اما مهم‌ترین زمان برای کوددهی درخت نارنگی مرحله گلدهی است، زیرا بهره‌مندی از محصولات مرغوب و باغی سودمند مستلزم گلدهی بهینه درخت است. عدم توجه به کوددهی در این زمان می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به باردهی درخت وارد کند. علاوه بر این، مراقبت از درخت در فصل سرد سال نیز بسیار مهم است و کوددهی در این زمان درخت را برای گلدهی و تولید میوه در فصل جدید آماده می‌کند.

روش کوددهی درخت نارنگی

در حال حاضر چهار روش اصلی برای کوددهی درختان نارنگی وجود دارد. یکی از این روش‌ها محلول‌پاشی است که در این روش کود مورد نظر پس از آماده‌سازی روی قسمت‌های مختلف درخت پاشیده می‌شود. محلول‌پاشی باعث تسریع در جذب مواد غذایی توسط برگ‌ها و تا حدودی باعث از بین رفتن آفات درختان می‌شود. با پاشیدن کود می‌توانید اثرات شگفت‌انگیز آن را در رشد و باردهی درخت خود مشاهده کنید.

کوددهی به روش آبیاری یکی دیگر از انواع کود درختان نارنگی است. در این روش مخلوط کود و آب را مستقیماً در پای درخت می‌ریزند. مزیت این روش کوددهی این است که علاوه بر تامین مواد مغذی ضروری درخت که با جذب ریشه به نقاط مختلف گیاه می‌رسد، خاک زیر کشت نارنگی نیز تقویت می‌شود.

اگر قصد دارید از کود پودری برای کوددهی درختان استفاده کنید، پخش سطحی بهترین کار است. روش این روش به این صورت است که کود به صورت یکنواخت و با فاصله از تنه درخت روی خاک پخش می‌شود و پس از اتمام کار آبیاری انجام می‌شود.

برای کود پاییزه نارنگی از روش چالکود استفاده می‌شود. در این روش در مرحله اول کوددهی چاله‌هایی با عمق مناسب حفر و سپس با کود و خاک پر شده و آبیاری انجام می‌شود. در واقع بهترین روش کوددهی نارنگی با توجه به نوع کود و زمان مصرف متفاوت است و باید به گونه‌ای باشد که بتواند مواد مغذی و معدنی مورد نیاز گیاه را از طریق ریشه در اختیار درخت قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *