تاثیر فروت ست بر درخت کیوی

درخت کیوی از جمله درختانی است که بیش از سایر درخت ها به سال آوری دچار می شود. به همین خاطر پرورش دهندگان این درخت برای آن ها طبیعی است که اگر امسال محصول خوب و بسیاری برداشت کنند سال بعد این مقدار نصف می شود. اما نباید گذاشت که این موضوع برای درختان کیوی عادی بنظر رسد و باید اقداماتی را در پی آن انجام داد. حال رفته رفته با پیشرفت بیشتر و تولید انواع کود و ترکیبات مغذی، این مشکل کمتر برای تولید کنندگان رخ می دهد. از جمله محصولی که در پی رفع این گونه مسائل تولید شده، می توان از فروت ست نام برد. تاثیر فروت ست بر درخت کیوی بی نظیر است. با استفاده از این کود، درختان کیوی دیگر با کمبود مواد مغذی روبه رو نخواهند شد و در نتیجه این موضوع، مشکل سال آوری برای هیچ تولید کننده میوه کیوی رخ نخواهد داد.

شرایط رشد و پرورش درخت کیوی

شرایط رشد درخت کیوی به نحوه بسیار خوب، در خاک های شنی میسر می گردد که حاوی هوموس هستند.  هچنین درخت کیوی به دلیل بالا رو بودن نیاز است که به آن داربست زده شود. باید توجه شود که زمانی که درخت کیوی در بهار شکوفه های آن شروع به رشد می کند هرگز نباید از کودهای عمومی برای آن استفاده کرد و باید از کود هایی چون فروت ست که حاوی بسیاری از ریز مغذی ها است استفاده نمود تا هم میوه در زمان کمتری به ثمر برسد و هم کیفیت آن معمولی نباشد.

تاثیر فروت ست بر درخت کیوی

شاخه های درخت کیوی در زمستان اعلب دچار سرمازدگی می شوند به همین خاطر حتما با استفاده از فروت ست باید محلول پاشی را روی شاخ و برگ این درخت انجام داد. همچنین سرمای بهاری نیز از جمله مشکلات این درخت است که رشد آن را با یک شوک بزرگ مواجه می کند. هنگامی که در زمان شکوفه زدن درخت از کود فروت ست استفاده شود، شکوفه و درخت توان و مقاومت لازم را در برابر هر گونه آسیب ذخیره کرده اند و بنابراین سرمای بهاری نیز نمی تواند برای شکوفه و جوانه درخت آسیب پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر فروت ست بر توت فرنگی

جلوگیری از زرد شدن درخت کیوی با فروت ست

زرد شدن برگ درخت کیوی به یک عامل وابسته نیست و علل هایی همچون کوددهی نامناسب، کمبود آب یا آبیاری بیش از حد و همچنین دمای هوا بر این موضوع تاثیر دارند. اگر درخت کیوی در صورت آبیاری نامناسب زرد شود این مشکل با اقدام زود هنگام قابل رفع است و معمولا درخت در این شرایط در صورت کمبود آب برگ های آن حالت رول شدگی به خود می گیرد و اگر با آبیاری بسیار مواجه باشد حالت پژمردگی دارد.

افراد با ایجاد یک برنامه درست برای آبیاری درختان به راحتی می توانند زرد شدن درخت را در این حالت حل کنند. اما اگر درخت در صورت کمبود مواد غذایی به این مشکل دچار شود وضعیت فرق می کند و افراد باید به دنبال کود و مکملی باشند که تمام نیاز درخت را به طور کلی رفع کند چرا که زرد شدن برگ درخت یعنی کمبود بیشتر عناصر مورد نیاز در درخت. با حل این مشکل از مواجه شدن با مشکلات دیگر جلوگیری نیز می نماییم.

تاثیر فروت ست بر درخت کیوی

به علاوه آفات نیز در این مسیله نقش پررنگی دارند. آفت ها تنها عاملی هستند که بیماری را به درخت منتقل کرده و سبب زرد شدن و تغییر ظاهر درخت می شوند. یکی از معایب کود های دامی نیز همین است که بیشتر افت ها همچون کرم ها از طریق همین کود ها به درخت نفوذ کرده و سبب از بین رفتن آن می شوند. در این شرایط بهترین انتخاب، استفاده از کود فروت ست است. محلول پاشی در این مورد خیلی جواب گو است و در مدت بسیار کمی درخت را عاری از هر گونه آفت کرده و آن را به حالت سابق باز می گرداند. به جز عواملی که گفته شد نور نیز در زرد شدن برگ درختان کیوی موثر است.

شاید فکر کنید که نور زیاد سبب سوزاندن برگ شده و در نهایت باعث زرد شدن برگ ها می شود اما این قضیه دقیقا برعکس است. ابتدا زمانی که افراد شاخه های بزرگ درختان را هرس نمی کنند، نور نمی تواند به خوبی به شاخه های زیرین برسد و عمل فتوسنتز با برگ های زیرین صورت گیرد که در نهایت باعث زرد شدگی برگ ها می شود. به همین خاطر در این صورت تنها باید شاخه ها را هرس کرد و لازم نیست از کود استفاده نمود.

مزایای کود فروت ست برای درخت کیوی

درختان کیوی به جهت حفظ و مراقبت از همان ابتدا تا برداشت محصول باید از مواد مغذی بسیاری برای آن استفاده کرد و درخت را در برابر استرس های محیطی مراقبت کرد. افراد ممکن است در این شرایط از ابزار و کود ها و مکمل های فراوانی استفاده کنند و هزینه های خود را بسیار بالا ببرند و در نهایت با یک نتیجه کم، پشیمان شوند. اما حال با وجود فروت ست دیگر نیازی به تهیه کود و ابزار گوناگون جهت مراقبت از درختان کیوی نیست.

تاثیر فروت ست بر درخت کیوی

این کود به صورت یک جعبه ابزار عمل کرده و مزایای بسیاری برای درختان دارد. همچنین این کود بسیار مقرون بصرفه بوده و نسبت به کود های گران عملکرد بسیار بهتر و بیشتری دارد و اغلب تولید کنندگان قادر به تهیه آن هستند. همچنین استفاده از این کود بسیار راحت بوده و تمامی اطلاعات درباره شرایط و زمان استفاده از آن بر روی محصول درج شده است.

بیشتر بخوانید: آیا اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی مفید است؟

همچنین اگر درختان شما در شرایط بحرانی باشد و شما زمان کافی جهت تهیه کود ها مختلف ندارید ، می توانید تنها فروت ست را به درخت تزریق کرده تا درخت جان خود را سریعا به دست آورد. به علاوه می توانید شیوه محلول پاشی را نیز جهت احیا بکار گیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *