بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل و درختان میوه و باغها یکی از پایه های کشاورزی هستند و تولید میوه بخش بزرگی از تولیدات کشاورزی را در دنیا به خود اختصاص داده و حجم زیادی از تجارت و ارزش تولیدات کشاورزی را تصاحب کرده اند.

از طرف دیگر میوه بخش بسیار مهم و زیادی از تغذیه مردم دنیا را تامین می کند.

تاثیر مصرف میوه ها در تامین غذا و همین طور حفظ سلامت و بهداشت جامعه انسانی نیاز به شرح ندارد و حتی در تولید بسیاری از داروها نیز از میوه ها یا فرآورده های میوه ها و محصولات باغی استفاده می شود.

به همین جهت تولید و تامین محصولات باغی و میوه های سالم با حجم و کیفیت بالا یکی از مهم ترین مسائل در دانش و دنیای کشاورزی است. بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

تولید محصولات باغی و میوه ها پیچیدگی ها و مهارت های خاص خود را دارد و همین طور نیازمند مواد و تجهیزات مختص به خود هم می باشد.

در میان ملزومات تولید میوه و محصولات باغی؛ کود های کشاورزی مخصوص درختان میوه اهمیت و تنوع بسیار زیاد و ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

باغداری و به دست آوردن میوه با کیفیت و سود آور بودن محصول برای باغدار نیاز به رعایت یک مجموعه از نکات فنی و برنامه غذایی متناسب با زمانبندی درست و دقیق دارد تا منجر به تولید میوه با کیفیت و در نتیجه بیشترین سود آوری برای کشاورز و باغدار از میوه های تولید شده در باغ شود. بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

زمان بندی کود دهی در باغداری و بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

تولید میوه با کیفیت یک فرایند مرتبط و به هم پیوسته از مجموعه مراحل گوناگون در طول زمان آغاز فصل تا پس از برداشت است.

در طول این مدت شما به عنوان باغدار بایست متناسب با هر مرحله از رشد گیاه در طول فصل ماده مورد نیاز درخت در همان مرحله را به درخت برسانید تا بتوانید یک میوه کامل سالم و عالی به دست آورید.

در حال حاضر در تجارت و صنعت و دانش کشاورزی چندین معیار به صورت همزمان باید درنظر گرفته شود.

جدا از سالم بودن و مطلوب بودن محصول باید حجم، تعداد و تناژ محصول برداشت شده از باغ به میزانی باشد که سود مناسب و قابل قبولی را به باغدار برساند تا بتوان کار باغداری را ادامه داد و باغداری مقرون به صرفه باشد.

با توجه به آنچه گفته شد برای به دست آوردن محصول با کیفیت عالی و سود زیاد باید از ابتدای فصل با داشتن یک برنامه دقیق و درست پیش رفت و قدم اول را درست و به بهترین شکل برداشت.

اولین و درست ترین قدم برای تولید میوه با کیفیت عالی در باغداری برای قدم

یکی از مهمترین زمانها در باغات میوه برای تولید محصول با کیفیت عالی و تناژ بالا ابتدای فصل و در هنگام بیدار شدن درختان است.

به شکل معمول این زمان از اوایل اسفند ماه شروع می شود.

در این زمان درخت به آرامی و کم کم فعالیت های زیستی خود را شروع می کند و شروع به جوانه زنی و رشد رویشی می کند و همچنین خود را برای رشد زایشی نیز آماده می کند.

رشد زایشی یعنی تشکیل جوانه میوه یا گل.    بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

به صورت طبیعی هر میزان که رشد گیاه در ابتدای بیدار شدن بهتر و بیشتر باشد در ادامه رشد زایشی هم بیشتر و بهتر بوده و محصول بیشتر و با کیفیت تری تولید می کند.

اگر بخواهیم نحوه سوخت و ساز درختان را در این مرحله به صورت ساده شرح دهیم باید گفت:

در اوایل اسفند ماه هوا به آرامی رو به گرمی میرود و این افزایش دما ابتدا در تنه و ساقه درختان حس می شود به همین دلیل درخت کم کم شروع به جوانه زدن و رشد رویشی می نماید.

از طرف دیگر به دلیل سرمای طولانی در زمستان خاک اطراف ریشه هنوز سرد است و به اصطلاح هنوز ریشه های درخت در سرمای خاک بیدار نشده اند و خواب هستند.

با توجه به این مطالب درخت به دو بخش خواب و بیدار تقسیم می شود بخشی که در خاک است به دلیل سرمای خاک هنوز فعالیتی ندارد و بخشی که روی خاک است و به دلیل گرم شدن هوا بیدار شده و شروع به فعالیت می کند.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

برای ثبت سفارش و خرید فروت ست شوک و یا بمب با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

۰۹۳۸۰۳۲۶۷۸۲

به طور طبیعی تمام موجودات زنده برای حرکت و رشد نیاز به غذا دارند و درختان میوه هم به همین شکل.

فعالیتی که در درخت میوه در ابتدای فصل صورت می گیرید، یعنی جوانه زنی و شروع به رشد رویشی از این مساله مستثنی نیست و نیاز به غذا و انرژی دارد.

با توجه به شرایطی که توصیف کردیم از شما می پرسم کدام بخش از گیاه وظیفه رساندن مواد غذایی به سایر بخش ها برای جوانه زنی و آغاز رشد را دارد؟

اما در ابتدای فصل ریشه درخت خواب است اما در تنه و ساقه جوانه ها در حال رشد هستند . یعنی مواد غذایی مصرف می کنند و نیاز به تغذیه دارند.اما ریشه خواب است و مواد غذایی به جوانه ها نمی رساند.

در این شرایط حتی کوددهی به صورت آبیاری نیز به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست و به دلیل سرمای خاک و خواب بودن ریشه ها نه جذب و نه انتقال مواد غذایی از طریق ریشه به درخت صورت نمی گیرد.

درست است که این شرایط زیاد دوام نمی آورد و پس از چند روز؛ بین دو روز تا دو هفته روال رشد گیاه به حالت عادی باز می گردد و ریشه پس از گرم شدن خاک بیدار می شود و شروع به جذب مواد غذایی و انتقال آن در درخت می کند.

اما همین وقفه کوتاه در ابتدای رشد جوانه های درخت می تواند آسیب جدی به درخت در زمینه رشد رویشی و میوه دهی وارد کند.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بسیاری از باغات به سال آوری مبتلا می شوند یعنی یک سال به شکل مناسب و اقتصادی باردهی می کنند و سال بعدی میزان کمی باردهی می کنند.

یا در برخی باغات و درختان؛ درخت حجم برگ و شاخه زیادی دارد اما میوه به صورت دلخواه و اقتصادی به تعداد و حجم مناسب تشکیل نمیشود.

حتی اگر در ادامه فصل کود دهی به صورت عالی و مناسب انجام شود به خاطر ضعف در هنگام تشکیل جوانه میوه باردهی درختان به شکل مناسب انجام نمی شود.

اما برای رفع این مشکل باید چه کاری انجام داد؟

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

روند زیستی تولید میوه و بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

پیش از آنکه بخواهیم در مورد راه حل این مشکل صحبت کنیم بیایید کمی از فیزیولوژی گیاهان و استراتژی آنها در مورد تشکیل و ساخت میوه صحبت کنیم.

در کل مهم ترین بخش از زندگی در مورد تمام موجودات زنده حفظ حیات و ادامه نسل و تولید مثل است.    بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

دلیل اصلی گیاهان و درختان از تولید میوه نیزتولید مثل است.

گیاه در طول یک سال پس از آنکه زمستان را پشت سر بگذارد و دوباره شروع به سبز شدن و ادامه حیات کند یعنی توانسته بقای خود را حفظ و زنده مانده در نتیجه به فکر تولید مثل می افتد و میوه تشکیل می دهد .

در انتهای سال و پس از این که میوه تشکیل شد. گیاه یک چرخه کامل از رشد را پشت سر گذاشته و بقای خود را تضمین شده می بیند در نتیجه از نظر بیولوژیک به یک آرامش رسیده و در صورت زنده ماندن در ادامه مسیر حیات خود؛ وارد مرحله ای می شود که برای حفظ بقای خود فعالیت های زیستی خود را ادامه می دهد.

یعنی به سمت افزایش حجم و رشد رویشی خود حرکت می کند.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

اما از آنجا که پس از تشکیل میوه  به انتهای فصل و سردی هوا نزدیک می شویم؛ ادامه روند رشد رویشی خود را برای سال آینده تنظیم می کند.

دلیل این روند محدودیت منابع زیستی و مواد غذایی است.از آنجا که تولید میوه انرژی زمان و مواد غذایی زیادی را از درخت می گیرد به همین دلیل در حالت طبیعی و زندگی در حیات وحش درختان به صورت سال در میان این روند را به صورت کدهای ژنتیکی در خود ذخیره و اجرا کرده اند.

یعنی یک درخت به صورت همزمان نمی تواند هم رشد رویشی و افزایش ارتفاع و حجم خود را ادامه دهد و هم به صورت انبوه میوه تولید کند. چرا که در شرایط طبیعی دسترسی به مواد غذایی و معدنی به مقدار کافی برای انجام این دو کار ندارد از طرفی زمان و گردش فصل هم این اجازه را به بیشتر درختان نمی دهد.بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

اما در سیستم باغداری و پرورش اقتصادی درختان میوه می توان این مسیر را تغییر داد و درختان را به صورت داخواه پرورش داد تا هر ساله و پی در پی هم رشد رویشی و افزایش حجم درخت را داشته باشیم و هم درختان به صورت اقتصادی میوه دهی کنند.

این کار با استفاده از برنامه کودی مناسب و استفاده از کود های مخصوص این کار ممکن است.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

حال به ادامه بحث کود دهی برمی گردیم.

مطالبی که در بالا گفته شد به این دلیل بود که ذهنیت شما به عنوان باغدار و مخاطب برای درک اهمیت کود دهی مخصوص در ابتدای فصل آماده و با اهمیت و ضرورت آن آشنا شوید.

اما در این مرحله از چه کودی باید استفاده کرد؟

فروت ست

فروت ست چیست؟

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

تمام گیاهان خصوصا درختان میوه در مراحل ابتدایی رشد خود در آغاز سال به یک سری عناصر برای شروع فعالیت نیاز دارند و این زمان متاسفانه با زمانی که در بالا به عنوان زمان خواب ریشه بیان شد یکی می باشد.

دقیقا در زمانی که ریشه گیاه خواب است و امکان غذا رسانی از ریشه نیست گیاه نیاز به دریافت یک سری مواد غذایی بسیار ضرورری و مهم مانند: روی، بور و آمینو اسید دارد.

شما به عنوان یک باغدار لازم است که در این مرحله که گیاه شروع به آغاز فعالیت کرده و امکان دسترسی به مواد غذایی ندارد، این مواد را به گیاه برسانید تا بیشترین میزان رشد و تشکیل میوه را به دست بیاورد.

برای ثبت سفارش و خرید فروت ست شوک و یا بمب با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

۰۹۳۸۰۳۲۶۷۸۲

روی و بور تاثیر زیادی در تشکیل، تکثیر و رویش جوانه های رویشی و زایشی در تمام گیاهان دارند. و در واقع در مراحل ابتدایی آغاز رشد گیاهان در هر سال مهم ترین عناصر برای شروع چرخه رشد و گل انگیزی و برگ دهی گیاهان این دو عنصر است.

تاثیر استفاده از فروت ست بر گل انگیزی:

تمام گیاهان در مرحله تولید سلول های جدید تصمیم گیری می کنند که این سلول تبدیل به میوه شود یا به برگ و ساقه. بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

دو عنصر روی و بور تاثیر بسیار زیادی در تبدیل درصد بیشتری از این جوانه ها به میوه دارد. به همین دلیل استفاده از روی و بور در زمان شکل گیری جوانه ها منجر به تبدیل بیشتر آنها به میوه خواهد شد.

در بیشتر درختان میوه این زمان در ابتدای فصل و پیش از ابتدای بهار انجام می شود.    بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

به همین دلیل برای افزایش میزان بار دهی یا به تعبیر درست تر افزایش تعداد جوانه های زایشی و تبدیل جوانه ها به گل باید از کودی استفاده کرد که حد اقل این سه ماده که نام بردیم را دارا باشد.

فروت ست یک ترکیب خاص کودی است که با داشتن حد اقل ترکیب آمینو اسید، روی و بور بهترین ماده کودی برای استفاده در این مقطع از رشد درخت و افزایش تعداد جوانه های زایشی در گیاهان است.

در ادامه به شما دو برند  فروت ست فوق العاده عالی معرفی می کنیم که به بهترین شکل ممکن نیاز تغذیه ای درختان را در ابتدای فصل برای افزایش میزان باردهی تامین می کنند.

فروت ست شوک و بمب به جرات می توان گفت جزو بهترین فروت ست های موجود در بازار هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

فروت ست شوک و بمب دارای بهترین ترکیب و متعادل ترین درصد ترکیب برای استفاده در ابتدای فصل است.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

 

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

 

مواد تشکیل دهنده فروت ست های برند شوک و بمب

برند شوک و بمب علاوه بر داشتن درصد مناسب از روی، بور و آمینواسید عناصر دیگری هم مانند:

نیتروژن

پتاسیم

آهن

کلسیم

این چهار عنصر در کنارسه عنصر دیگر که در بالا گفته شد تمام نیاز های درختان میوه را در هنگام جوانه زنی و ابتدای فصل تامین می کنند و با توجه به میزان مناسب مواد تغذیه ای مورد نیاز گیاه در فروت ست شوک یا بمب هیچ کمبودی از نظر تامین مواد ضروری غذایی برای گیاه باقی نمی ماند و در مراحلی که ریشه گیاه خواب است و درخت شروع به فعالیت رشد می کند.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

با استفاده از فروت ست بمب یا شوک حداکثر میزان ممکن گلدهی در درختان میوه اتفاق می افتد و از بروز سال آوری هم جلوگیری می شود.

مزایای فروت ست های برند شوک و بمب:

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل کامل بودن ترکیبات عنصری

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بیشتر فروت ست های موجود در بازار دارای سه عنصر اصلی آمینواسید، روی و بور هستند.

اما فروت ست دو برند شوک و بمب علاوه بر داشتن سه عنصر اساسی کودهای فروت ست. چهار عنصر حیاتی مورد نیاز در ابتدای رشد درختان را هم در خود دارد که به این وسیله به گلدهی و باردهی بیشتر و بهتر درخت کمک می کند.

نانو کود بودن:

بیشتر کود ها دارای ترکیبات ساده هستند و در نمونه های مرغوب تر عناصر به صورت کلات شده ارائه می شوند. اما فروت ست های شوک و بمب کود هایی هستند که با فن آوری نانو تولید شده و در دسته نانو کودها به حساب می آیند.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

ویژگی های نانو کودها:

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

جذب بسیار سریع

تاثیر بسیار سریع

پایینتر بودن میزان مصرف

مقرون به صرفه تر بودن

نداشتن هرگونه اثر سوء و بی خطر بودن

نداشتن هر گونه اثر مخرب و سوزانندگی

قابلیت نفوذ و جذب از تمام سطوح درخت

قابلیت اختلاط با سایر کودها و سموم باغبانی

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

روش مصرف فروت ست های شوک و بمب:

از آنجا که فروت ست کودی است که در ابتدای فصل و هنگام خواب ریشه درختان استفاده می شود؛ باید به صورت محلول پاشی یا همان سم پاشی از آن استفاده نمود. تا بتواند توسط گیاه جذب شده و اثر مطلوب خود را بگذارد.

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بهترین زمان مصرف فرای فروت ست بمب و شوک:

بهترین زمان برای مصرف هر گونه کود فروت ست به صورت عمومی در دو مرحله زمانی است:

ابتدا در اول فصل و شروع فعالیت درختان که با توجه به نوع درخت هنگام تورم جوانه های درختان است.

مرحله دیگر پس از برداشت میوه های درختان است. دلیل استفاده از فروت ست پس از برداشت میوه این است که به درخت این مساله القا شود که با کمبود مواد غذایی و معدنی مواجه نخواهد شد و همین طور می تواند در زمان باقی مانده تا خزان و برگریز به ترمیم و تغذیه خود و ادامه رشد رویشی ادامه دهد و به این روش از از ورود آن به چرخه سال آوری که در بالاتر اشاره شد جلوگیری کرد. بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

دوز و میزان مصرف فروت ست های شوک یا بمب:

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل. از آنجا که تمامی محصولات شوک و بمب نانو کود هستند و با فن آوری نانو تولید شده اند، میزان مصرف بسیار کمتر نسبت به سایر کودهای مشابه داشته همچنین تاثیر آنها بسیار بالا تر و بهتر و بیشتر است.

دوز مصرفی در فروت ست این دو برند برابر با دو لیتر در هزار لیتر آب است. به عبارت دیگر برای هر لیتر آب باید دو سی سی از کود در آب حل شود و بر روی درخت محلولپاشی انجام شود.

بسته بندی و نحوه توزیع فروت ست های برند شوک و بمب:

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

فروت ست های شوک و بمب با سه شکل بسته بندی

یک لیتری

پنج لیتری

و بیست لیتری عرضه می گردد که متناسب با میزان نیاز خود و تعداد درختان و حجم مصرف می توانید یکی از این سه حجم از بسته بندی را تهیه نمایید.

برای ثبت سفارش و خرید فروت ست شوک و یا بمب با ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

۰۹۳۸۰۳۲۶۷۸۲

بهترین کود برای درختان میوه و باغات در ابتدای فصل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *