ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی

هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی دو ماده بسیار مفید بی خطر و ‍پرکاربرددر در کشاورزی هستند. هیومیک اسید یک ماده معدنی و ارگانیک وحیاتی است که ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی برای بهبود خاک و افزایش رشد تمام گیاهان سودمند است. عصاره جلبک دریایی نیز یک ماده طبیعی و ارگانیک است که با توجه به برند و نوع از گیاهان آبزی و اقیانوسی تهیه می شود و برای افزایش و تحریک رشد گیاهان تاثیر بسیار عالی و بالاییی دارد.

هیومیک اسید از مواد آلی تجزیه شده گیاهی و جانوری ساخته می شود و حجم بالایی از اسیدهای آلی و کربن قابل جذب برای گیاهان و مواد مغذی برای جانوران میکروسکوپی خاک را تامین می کند. عصاره جلبک دریایی هم دارای مواد بسیار مفید و متنوع مانند عناصر غذایی و هورمون های رشد و خصوصا آلجانیک ها است که هم برای بهبود خاک و هم برای تغذیه خود گیاهان مفید است. ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی.

چرا باید هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی را با هم ترکیب کرد؟

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی: به صورت کلی هیومیک اسید یک اصلاح کننده خاک است و بیشتر برای بهبود و افزایش کیفیت خاک استفاده می شود و کود عصاره جلبک دریایی هم ماده ای است که برای تغذیه گیاهان استفاده می شود گیاهان نیاز بسیار زیادی به جذب آن دارند. هر کدام از این دو ماده مزایای مخصوص به خود را دارند و در کل استفاده از این مواد به هیچ عنوان آسیبی به گیاهان نمی رساند. در صورتی که ماده اصلی و طبیعی باشند.

به همین دلیل می توانند به خوبی بسیاری از نیاز های گیاهان را تامین کنند. از طرفی این دو ماده یک سری مزایا و فواید یکسان نیز دارند مثلا اگر هیومیک اسید در بهبود کیفیت خاک موثر است. آلجانیک های موجود در عصاره جلبک دریایی هم همین کار را انجام می دهد اما با روشی دیگر. همانطور که عصاره جلبک دریایی دارای موادی است که برای گیاه مفید و قابل جذب است هیومیک اسید هم دارای یک سری از مواد و اسید های آلی است که گیاهان به آنها نیاز دارند.

هیومیک اسید

مزایای استفاده همزمان از ترکیب هیومیک اسید و عصاره جلبک چیست؟

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی: ترکیب این دو ماده با یکدیگر موجب همپوشانی مزایای مشابه و افزایش تاثیر مزایای انحصاری آنها می شود. برای مثال هر دو این مواد خاک را اصلاح و کیفیت آن را افزایش می دهند. پس ترکیب آنها با هم موجب می شود تا یک کار از دو روش انجام شود تا بهترین اثر و نتیجه به دست آید. همچنین سایر مزایای آنها نیز به همین صورت در کنار یکدیگر افزایش می یابد و به اصطلاح فنی و علمی تاثیر سینرژیک بر روی رشد گیاه می گذارند.

بهترین روش استفاده از ترکیب هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی چیست

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی: تنها تفاوت بین نحوه مصرف هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی این است که هیومیک اسید بیشترین تاثیر را بر روی خاک می گذارد و در بستر رشد گیاه موثر است و بهترین روش مصرف آن آبیاری است اما عصاره جلبک دریایی بیشترین تاثیر خود را در گیاه میگذارد و بهترین روش مصرف آن محلول پاشی است.

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی

اما در ترکیب این دو با یکیگر چون هدف ما استفاده از قدرت ترکیب این دو با یکدیگرمیباشد. بهتر است ترکیب این دو ماده را به صورت آبیاری استفاده کنیم چرا که عصاره جلبک دریایی هم موثر در بهبود کیفیت خاک است هم می تواند از طریق ریشه جذب شود. مواد قابل جذب هیومیک اسید هم از طریق ریشه جذب می شوند.

عصاره جلبک دریایی

مقدار مصرف ترکیب هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی چیست؟

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی: به صورت کلی اسید هیومیک و عصاره جلبک دریایی اگر مواد با کیفیت بالا و طبیعی و مطلوبی باشند دوز مصرف آنها در حالت آبیاری برای مزارع و باغات به شکل زیر است که:

هیومیک اسید بیست لیتر در هر هکتار و عصاره جلبک پنج لیتر در هکتار برای آبیاری مصرف می شود. پس در مجموع برای برای هرهکتار زمین کشاورزی ۲۵ لیتر از ترکیب هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی نیاز دارد.

از چه نوع هیومیک اسید و عصاره جلبک دریایی استفاده کنیم؟

در حال حاضر تنوع بسیار زیادی از انواع کود های کشاورزی در دسترس است.

در یک دسته بندی سه دسته متفاوت از انواع کود ها با درجه تاثیر از کم تا بالا در دسترس است:

کود های ساده با ترکیب شیمیایی و ملکولی معمولی

کودهای کلاته

کود های نانو ساختار که هم ذرات و مواد سازنده در آن اندازه نانو تولید و تفکیک شده اند و هم در ساخت آنها از فن آوری و فرایند های نانو استفاده شده است. ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی.

به شکل قطعی نانو کود ها تاثیر بهتر و بیشتری بر روی گیاهان دارند و از نظر میزان مصرف و هزینه نیز مقرون به صرفه تر هستند.

در حال حاضر دو برند نانو کود در بازار ایران به راحتی در دسترس هستند. برند های شوک و بمب  دو برند نانو کود هستند که با بالاترین کیفیت و بهترین عملکرد در میان کشاورزان نیز شناخته شده اند این دو برند هم از نظر کیفیت و هم از نظر شهرت و آشنایی عموم کاملا تایید شده هستند و استقبال عمومی و بسیار خوبی از سوی کشاورزان داشته اند.

برای تهیه اسید هیومیک و عصاره جلبک دریایی شوک و بمب با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۹۶۳۹۷۸

۰۹۳۸۰۳۲۶۷۸۲

ترکیب هیومیک اسید با جلبک دریایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *