علت زرد شدن برگ سانسوریا

علت زرد شدن برگ سانسوریا می‌تواند عوامل مختلفی را شامل شود اما در صورت تشخیص زود هنگام می توان از آسیب زیاد به گیاه جلوگیری کرد.

در حالی که کشتن گیاهان سانسوریا تقریبا غیرممکن است، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها از همه آسیب‌ها مصون هستند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی علل زرد شدن برگ‌ها در گیاهان سانسوریا و همچنین راه‌های بهبود این مشکل ناخوشایند بپردازیم. در مطلب زیر قصد داریم به علت زرد شدن برگ سانسوریا پاسخ دهیم. با ما همراه باشید تا به بررسی کامل علت زرد شدن برگ سانسوریا بپردازیم. علت زرد شدن برگ سانسوریا

علت زرد شدن برگ سانسوریا

برگ‌های گیاه آپارتمانی سانسوریا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آبیاری بیش از حد، قرار گرفتن در معرض دمای سرد و کوددهی بیش از حد گیاه زرد شوند. فراهم کردن محیط مناسب و مراقبت از گیاه سانسوریا به اصلاح زرد شدن برگ سانسوریا کمک می‌کند. در مطلب زیر دلایل زرد شدن برگ سانسوریا را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

علت زرد شدن برگ سانسوریا

آبیاری بیش از حد سانسور

در حالی که آبیاری به مقدار کم می‌تواند باعث زرد شدن برگ سانسوریا شود، آبیاری بیش از حد مشکل رایج‌تری ایجاد می‌نماید. هنگامی که گیاه را بیش از حد آبیاری می‌کنید، خاک مرطوب می‌ماند و این خاک مرطوب می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. در این شرایط رنگ ریشه تغییر می‌کند و گیاه آب و مواد غذایی را به خوبی جذب نمی‌کند که ممکن است منجر به زرد شدن برگ سانسوریا شود. علت زرد شدن برگ سانسوریا

بیشتر بخوانید: کود هیومیک اسید

عدم آبیاری یکی از دلایل زرد شدن برگ سانسوریا است

اگر بیش از یک هفته یا بیشتر اجازه دهید خاک گیاه خشک شود، حسی شما آسیب می‌بیند. بدون آب کافی، گیاه نمی‌تواند فرآیند فتوسنتز را کامل کند یا مواد مغذی را به درستی در اطراف بافت‌های خود جابجا کند. برای جلوگیری از زرد شدن برگ سانسوریا به دلیل آبیاری ناکافی، سانسوریا خود را زمانی آبیاری کنید که سه تا چهار سانتیمتر بالاتر از سطح خاک خشک شده باشد.

کمبود مواد مغذی یکی از دلایل زرد شدن برگ سانسوریا است

هنگامی که خاک گیاه شما ممکن است مقداری مواد مغذی را دارا باشد. اما برای حفظ سلامت گیاه خود باید از کود استفاده کنید. یک کود متعادل برای گیاهان آپارتمانی بهترین گزینه برای این گیاه خواهد بود.

کود را طبق دستورالعمل محصول رقیق کنید، سپس یک بار در اوایل بهار و بار دیگر در اوایل تابستان استفاده کنید. برگ‌های گیاه سانسوریا در صورت نداشتن مواد مغذی مورد نیاز ممکن است زرد شوند.

زرد شدن برگ سانسوریا به دلیل زهکشی ضعیف

بد نیست بدانید یکی از دلایل زرد شدن برگ سانسوریا زهکشی نامناسب است، حتی اگر فقط ماهی یک بار گیاه خود را آبیاری کنید، زهکشی ضعیف می‌تواند منجر به خیس شدن خاک شود. البته نبود ظرف مناسب و خاک نامرغوب نیز می‌تواند مشکلات گیاهی را به دنبال داشته باشد.

علت زرد شدن برگ سانسوریاهنگام انتخاب گلدان برای گیاه خود، مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ‌های زهکشی باشد. همچنین اگر زیر گلدان شما ظرفی دارد، پس از آبیاری آب اضافی که در آن جمع می‌شود را تخلیه کنید تا از زرد شدن برگ سانسوریا جلوگیری نمایید.

دمای نامناسب

هوای گرم، یعنی دمای بین ۶۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت، برای گیاهان سنسوریا مناسب است. اگر دما کم‌تر از این محدوده باشد، ممکن است باعث زرد شدن برگ سانسوریا شوند. گیاه خود را در مکانی گرم و به دور از نوسانات دما نگهداری کنید.

بررسی میزان نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی سانسوریا

اگرچه گیاهان سانسوریا در نور کم زنده می‌مانند، اما در نور روشن و غیرمستقیم بهترین رشد را خواهند داشت. اگر متوجه زرد شدن برگ‌های گیاه سانسوریا خود شدید، آن را به منطقه‌ای منتقل کنید که نور بیشتری دریافت می‌کند.

زرد شدن برگ سانسوریا در اثر آلودگی به آفت

اگرچه گیاهان سانسوریا مقاوم هستند، اما همچنان در برابر آفات حساس هستند. آفاتی مانند شته‌ها، شپشک‌های آردآلود و همچنین کنه‌های عنکبوتی می‌توانند برگ‌ها را تکه تکه کرده و شیره گیاه را از بین ببرند. با این حال، هنگامی که تعداد زیادی از این موجودات کوچک به طور همزمان از گیاه تغذیه می‌کنند، می‌توانند باعث زرد شدن برگ سانسوریا شوند.

نحوه پیشگیری از زرد شدن برگ سانسوریا و مراقبت از آن

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از زرد شدن برگ‌های سانسوریا، فراهم کردن محیط مناسب و مراقبت از گیاه است. از مخلوط گلدانی در ظرفی با زهکش خوب استفاده کنید و به یاد داشته باشید که گیاه خود را فقط زمانی آبیاری کنید که چند اینچ بالایی آن خشک شده باشد. علت زرد شدن برگ سانسوریا

همچنین گیاه خود را در مکانی با دمای بین ۶۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت و رطوبت متوسط ​​نگهداری کنید. باید بدانید که از قرار دادن گیاه سانسوریا در برابر تغییر دمای ناگهانی و باد شدید خودداری نمایید.

علت زرد شدن برگ سانسوریا

در حالی که گیاهان می‌توانند شرایط نوری مختلفی را تحمل کنند، مطمئن شوید که سانسوریا خود را به طور ناگهانی در معرض نور مستقیم و روشن قرار ندهید و در آخر، یک بار در بهار و بار دیگر در تابستان از کودهای متعادل برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای درخت شاتوت

کلام آخر

علت زرد شدن برگ سانسوریا

با توجه به اینکه گیاهان سانسوریا مقاوم هستند، اگر متوجه زرد شدن برگ سانسوریا خود شدید، نگران نباشید. با بررسی علت تغییر رنگ و انجام اقدامات اصلاحی می‌توانید به گیاه خود کمک کنید تا به شادابی خود بازگردد.

حال ممکن است سؤالات زیر برایتان پیش آید:

  • آیا زرد شدن برگ سانسوریا به مقدار کم طبیعی است؟

در حالی که زرد شدن برگ سانسوریا کمی نگران کننده است، اما مقداری زردی طبیعی است. همانطور که همه انواع گیاهان پیر می‌شوند، برگ‌های بیرونی آن‌ها کم‌رنگ شده و می‌ریزند. بنابراین، اگر گیاه سانسوریا بزرگ و قدیمی دارای برگ‌های زرد است، همیشه نباید نگران این موضوع باشید. علت زرد شدن برگ سانسوریا

  • آیا برگ‌های زرد ممکن است دوباره سبز شوند؟

این موضوع هم به شدت و هم به علت زرد شدن برگ سانسوریا بستگی دارد. اگر برگ‌های سانسوریا شما کمی زرد است، ممکن است بتوانند رنگ سبز اولیه خود را دوباره به دست آورند. این مورد مربوط به زمانی میشود که تغییر رنگ گیاه شما به علت کم بودن مواد مغذی باشد.

  • آیا باید برگ‌های زرد سانسوریا را هرس کرد؟

اگر برخی از برگ‌های گیاه سانسوریا شما زرد است، حذف برگ‌های تغییر رنگ داده شده اغلب بهترین اقدام است.

علت زرد شدن برگ سانسوریا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *